Hiába drágult meg jelentősen az élet, a vendég akkor is minőségi kávét szeretne fogyasztani, éppen ezért a kávé- és kávégépforgalmazók is arra intik a vendéglátósokat, hogy a nehéz körülmények ellenére se adjanak lejjebb a minőségből, hiszen mindenki számára fontos, hogy a vendég elégedetten távozzon tőle és később újra visszatérjen.
Kétségtelen, hogy rájár a rúd a hazai vendéglátás minden szegmensére. Ez alól a street food vonal sem kivétel. A nehézségek ellenére mégis sokan ebben látják azt a lehetőséget, amivel túl lehet élni az elkövetkezendő időszakot.
Mit jelent kreatív séfnek lenni? A kreatív séf komoly szakmai múlttal rendelkezik a konyhafőnöki pozícióban, és átlátja egy vendéglátó egység működését. Érti, figyeli a trendeket, az alapanyagokat, a technológiákat, és olyan tanácsokkal tud szolgálni, melyek előre viszik a mindennapokban egy étterem működését. Bicsár Attila ismert személyisége a magyar gasztronómiának, akivel szakmai pályafutásáról beszélgettünk.
Óriási várakozás előzte meg a Michelin - csillagok kiosztását az idei évben. Most először a vidéki éttermeket is górcső alá vették. A Bib Gourmand elismeréseket csak a vidéki régiókban osztották ki, és meglett az első olyan Budapesten kívüli étterem is, amelyik elnyerte a csillagos elismerést. Ez az étterem - a Platán étterem, Tatán - egyből két csillagot is kapott, ami gasztrotörténelmi jelentőségű. Pesti István séfet, az étterem tulajdonosát kérdeztük erről a fantasztikus eredményről.
Beruházásokban, létszámban is most egy még bizonytalanabb jövő vár a vendéglátásra és a turizmusra, mint ami a Covid-járvány alatt volt. Eddig ugyanis nem volt általános gazdasági válság, egyes szektorok kifejezetten jól prosperáltak. Iparági szereplőket kérdeztünk körképünkben arról, hogy mire számítanak a HORECA-szektorban, várható-e tömegesen az üzletek bezárása, és hogyan érintik a szolgáltatókat a jelenlegi körülmények.