„Székelyföldön csúcsgasztronómia van Michelin csillagos szakácsokkal, csak nem az éttermek étlapjain kell keresni, hanem az otthonokban”– véli Szőcs Előd kreatív séf, aki felismerte, a székelyföldi gasztronómiát úgy tudja legjobban segíteni, ha több helyen „szórja el a magokat”.
Nemrég derült ki, hogy két magyar vidéki étterem is elnyerte a Michelin-csillagot. Tatán a Platán étterem, amely Pesti István nevéhez fűződik, elsőre két csillagot tudhat a magáénak. A másik a még „friss” étteremnek számító 42 Restaurant. Mindkettő a maga nemében egyedülálló eredmény.
Barna Ádámmal pályafutásáról valamint arról is beszélgettünk, hogyan képzelik a jövőt a 42 Restaurantban.
Az energiaárak robbanásszerű változása, az alapanyagok elképesztő drágulása, a munkabérek emelkedése és a tervezhetőség hiánya az, ami a vendéglátás és a szállodaipar működését a leginkább megnehezítette tavaly. A nyáron prognosztizált tömeges bezárásokra szerencsére nem került sor, de így is több ezer üzlet zárt be az elmúlt egy-két évben.
Hiába drágult meg jelentősen az élet, a vendég akkor is minőségi kávét szeretne fogyasztani, éppen ezért a kávé- és kávégépforgalmazók is arra intik a vendéglátósokat, hogy a nehéz körülmények ellenére se adjanak lejjebb a minőségből, hiszen mindenki számára fontos, hogy a vendég elégedetten távozzon tőle és később újra visszatérjen.
Kétségtelen, hogy rájár a rúd a hazai vendéglátás minden szegmensére. Ez alól a street food vonal sem kivétel. A nehézségek ellenére mégis sokan ebben látják azt a lehetőséget, amivel túl lehet élni az elkövetkezendő időszakot.
Mit jelent kreatív séfnek lenni? A kreatív séf komoly szakmai múlttal rendelkezik a konyhafőnöki pozícióban, és átlátja egy vendéglátó egység működését. Érti, figyeli a trendeket, az alapanyagokat, a technológiákat, és olyan tanácsokkal tud szolgálni, melyek előre viszik a mindennapokban egy étterem működését. Bicsár Attila ismert személyisége a magyar gasztronómiának, akivel szakmai pályafutásáról beszélgettünk.