A néhány évvel ezelőtti visszaesést követően az elmúlt 3-4 évben újra lendületet kapott a hazai és elsősorban a budapesti rendezvénypiac.
A néhány évvel ezelőtti visszaesést követően az elmúlt 3-4 évben újra lendületet kapott a hazai és elsősorban a budapesti rendezvénypiac.
Magyarországon is egyre többen térnek át a veganizmusra, a vegetarianizmusra, esetleg a fenntartható húsfogyasztást választják, vagy egyszerűen csak szeretnének valami újat kipróbálni. Ez a tendencia a gasztronómia minden szegmensében érezteti a hatását, nem képeznek kivételt a gyorséttermek és a kézműves street food vonal sem. Budapesten is egymás után nyílnak meg azok a helyek, ahol vegetáriánius vagy vegán hamburgereket lehet fogyasztani.
Miként lehet jól üzemeltetni egy éttermet? Mik az erősségek, és mik a problémák? Van-e megfelelő utánpótlás a szakácsszakmában? Vomberg Frigyes séfet kérdeztük, akit pályafutása a magyarországi gasztronómia kiemelkedő egyéniségévé tett, és akit sokan ismernek őszinte szókimondásáról és mély hitéről szakmája iránt.
Természetközeli gondolkodású magyar konyha – fine dining vonalon. Megnyitott a következő Michelin-csillag-gyanús étterem Budapesten: a Salt. Tóth Szilárd séffel beszélgettünk az idáig vezető útjáról, az étterem filozófiájáról és koncepciójáról.
A New York kávéházba nem egyszerű bejutni. Délelőtt 10 óra előtt vagyunk és már most is álldogálnak vendégek a bejárat előtt a kiszűrődő zongoradallamokba burkolózva, mert bent, a várakoztatókordon előtt már nincs hely. Nem idegeskednek vagy tülekednek, inkább mintha átszellemültek volnának, úgy tűnik: biztosak abban, hogy a patinás épület falai között, a freskók alatt, a csavart márványoszlopok és aranyozott lámpák mellett a kávéjukat kavargatva vagy a választott fogás élvezete közben kárpótolva lesznek ezért a kis kényelmetlenségért. Abrudán Zsolttal, a New York kávéház konyhafőnökével a Nyugat bárban találkozunk.
Finnországból indult és jelenleg 19 ország mintegy 60 nagyvárosában, köztük Budapesten is elérhető a Wolt ételkiszállító cég szolgáltatása. A látványos és jól kezelhető applikációra, folyamatos IT-fejlesztésekre és a konkurenciánál hatékonyabb logisztikai rendszerre épülő vállalatnak jelenleg mintegy 200 ezer egyéni felhasználója és 500 étterem ügyfele van idehaza. A fővároson kívül három vidéki nagyvárosban működnek már, de a cél a kiszállítási terület folyamatos bővítése és az ügyfélélmény növelése. Tajta Ákos, magyarországi general menedzserrel beszélgettünk.