Idén július elejétől lép életbe a vendéglátóhelyek adatszolgáltatási kötelezettsége, amire az éttermeknek még fel kell készülniük. Egyelőre azonban nem tudni, hogy pontosan mire.

 A Magyarországon működő vendéglátó üzlet üzemeltetőjének regisztrálnia kell üzletét az NTAK informatikai rendszerében a kereskedelmi tevékenységek végzéséről szóló kormányrendelet alapján. Az adatszolgáltatást 2022. július 1-től írja elő. Nehezíti azonban az éttermek és a szoftverfejlesztők felkészülését, hogy egyelőre nem ismertek a részletek és az elvárások. A helyzet tisztázásához és a hazai paletta bemutatásához olyan szoftverfejlesztő cégeket kérdeztünk, amelyek éttermi rendszerekre szakosodtak.

 Elkerülhetetlen az automatizálás

Papp Zoltán, a Com-Passz Kft. tulajdonosa elmondta, hogy egyelőre nem tudni, hogy mikor születik meg a végleges adatszolgáltatási leírás, ami alapján el lehet készíteni a szoftverekben az adatszolgáltatást. Minden érintettnek javasolja, hogy időben kezdje el a felkészülést, mert ahogy közeledünk a határidőhöz, a szoftvergyártók annál leterheltebbek lesznek.

A fejlesztések jövőjét tekintve arra számít, hogy mivel egyre nehezebb szakképzett, megbízható munkaerőt találni, elkerülhetetlenül fel fog gyorsulni az automatizálás, és hosszú távon lényegesen kisebb személyzettel fogják megvalósítani a folyamatokat az éttermek is.

Szolgáltatásaival a Com-Passz Kft. a klasszikus étteremtől a bárokon, kávézókon, cukrászdákon, szórakozóhelyeken keresztül a legkisebb büféig jelen van, több mint 20 éve foglalkoznak vendéglátókat kiszolgáló szoftverekkel, így nagyon-nagyon sok beállítási lehetőséget kínál Visual Restaurant® éttermi szoftverük.

Mindenkinek egyedi megoldást biztosítanak. Közölte, hogy manapság a bérleti konstrukció a legelterjedtebb, mert az adja a legnagyobb szabadságot.

„Nem szükséges nagy kezdeti beruházás, és bármikor szabadon módosítható a megváltozott igényeknek megfelelően. Ma már minden eszköz bérbe vehető. Sok ügyfelünk választja a teljes rendszer bérleti konstrukcióját, mert így biztosan egy működő megoldást kap” – jegyezte meg.

Tapasztalataik szerint nagyon változó, hogy a cégek mekkora összeget fordítanak ilyen szolgáltatásokra. Az függ a hely nagyságától, a használók létszámától, az igénybe vett eszközöktől és szoftverektől.

„Egy bérleti konstrukció esetén a pár ezer forinttól a százezres nagyságrendig bármi előfordulhat” – mondta Papp Zoltán.

Mindig törekednek arra, hogy olyan komplex szolgáltatást biztosítsanak, amire az ügyfeleiknek szükségük lehet.

„Szoftvereinket a helyszínen telepítjük, a felhasználóval egyeztetve a legoptimálisabbra beállítjuk és betanítjuk. Közérthető kézikönyvet és oktató videókat is biztosítunk a rendszer tökéletes használatának elsajátításához. Ezen felül telefonos és internetes segítségnyújtást is adunk, ami az első hónapban teljesen ingyenes” – összegezte.

A felhőalapú szolgáltatásoké a jövő

Szász Csaba, a Torchio Kft. tulajdonosa kijelentette, hogy szoftverük, az EatWithMe természetesen támogatni fogja az adatszolgáltatási kötelezettséget, de azt látják, hogy még sokan kivárnak.

Megjegyezte, hogy mára bebizonyosodott, hogy a felhőalapú szolgáltatásoké a jövő, mert azok több olyan lehetőséget kínálnak, amik helyszínen telepített rendszereknél nem igazán megvalósíthatóak.

Az EatWithMe esetén központilag monitorozzák minden egység működését, látják, ha esetleg probléma (például hardver hiba) van, és beavatkoznak, ha szükséges. Még a telefont sem kell felvenni. Ez nagyon fontos, mert a rendszert használó alkalmazottak nem biztos, hogy felismerik, és megfelelően tudják kommunikálni, ha gond van – mondta.

Sok fejlesztésük arra irányul, hogy az ügyfelek minél könnyebben és hatékonyabban használják a rendszert. Ügyfélkörük nagyon változatos, a nagy éttermektől a balatoni, időszakos üzleteken át a mozikban is jelen vannak.

„Számos olyan megoldásunk van, amely egyedi a piacon, de kiemelném a recept és készletkezelő modulunkat. Ezzel már olyanok is képesek készletkezelésre, akik eddig ezt nem tudták megoldani. Mind a recept beállítást, mind a bevételezést, akár visszamenőleg is végre lehet hajtani, erre dedikált személyzet nélkül. A rögzítési és egyéb emberi hibákat az EatWithMe-ben visszamenőleg is lehet korrigálni” – fejtette ki.

Innovatív megoldásnak számít a teljesen integrált web-
shopjuk, így ügyfeleiknek nem szükséges külön webfejlesztésbe belevágniuk, ha rendelési felületet szeretnének egységüknek biztosítani. Ennek a modulnak van egy helyszíni fogyasztásnál is alkalmazható változata, amivel akár egy nagyobb asztaltársaságban mindenki rendelhet a telefonjáról is. Minden vendéglátóhely picit mást akar, de konfigurációval megoldják, így nem szükséges egyedi, drágább változatot fejleszteni és karbantartani.

A Torchio Kft. havidíjas rendszerben működik, amely tartalmazza a rendszerhasználat díját és a támogatást is. A havidíj mértéke függ a használt modulok árától.

„Jellemző, hogy ahogy telik az idő, az ügyfelek egyre több modult kezdenek el használni. A támogatás nálunk kiemelt szerepet kap, így sokszor egy kérdésre 1-2 percen belül választ kapnak a telefonos ügyfélszolgálattól” – tette hozzá.

 

GPS-alapú kiszállítás és robot diszpécser

Rétfalvi Zoltán, az Esystem Group tulajdonosa elmondta, hogy cégük minden olyan vendéglátóipari egységnek kínál megoldást, ahol kötelező lesz az adatszolgáltatás.

„Csomagajánlatokkal készülünk a sörözőknek, éttermeknek, házhoz szállítással foglalkozó egységeknek. Fejlesztettünk kifejezetten kis forgalommal rendelkező, nem mozgóárusítással foglalkozó büféknek is gyorsan és könnyen bevezethető szoftvert” – sorolta.

A jövőbeli fejlesztésekről azt mondta, hogy a jövő mindenképpen a robotizálás felé tart, például az ember nélküli címfelvétel, a GPS-alapú kiszállítás, a robot diszpécser, az automatizált rendelésfelvétel, illetve az automatizált bevételezés-leltározás felé. Ezek a fejlesztések náluk is folyamatban vannak.

Az Esystem Group 1999 óta fejleszt kizárólag vendéglátóipari szoftvereket, ezáltal minden típusú vendéglátóipari egységben jelen vannak. Egyénenként személyre szabhatók a szoftvereik, amit a helyszíni betanításkor meg is tesznek. Moduljaikkal szinte minden egyedi igényt ki tudnak elégíteni. A házhoz szállítással foglalkozó ügyfeleiknek automatizált webshop keretrendszerüket ajánlják.

Az Esystem Groupnál jelenleg nincs lehetőség hardver bérlésre, csak és kizárólag új és ipari eszközökkel foglalkoznak, szoftvereiket viszont kínálják bérleti konstrukcióban.

Azt látják, hogy minél nagyobb forgalma van egy vendéglátóhelynek, annál nagyobb szüksége van szoftverekre, ami a költségeikre is kihat, de ezáltal nagyobb bevételre is szert tudnak tenni az éttermek.

„Az elejétől nagyon fontosnak tartjuk, hogy a segítségnyújtásunk állandó és zökkenésmentes legyen, amit személyes betanítással, adatbázis töltéssel és helyszíni testreszabással alapozunk meg. Csapatunkban csak és kizárólag vendéglátós és IT szakemberek vannak, akik minden nap állnak ügyfeleink rendelkezésére” – jegyezte meg.

 

Egyedi igényekhez egyedi szoftver

Kácsor András, a Parola Kft. tulajdonosa hangsúlyozta, hogy fontos különbséget tenni étterem, cukrászda és sütőipari szakbolt között, amikor arról beszélünk, hogy milyen vendéglátóipari egységek használják szoftvereiket.

„Vékony a határvonal, de meghatározó lehet a kényelmes és gyors üzemeltetés szempontjából” – magyarázta.

Hozzátette, hogy az egyedi funkcióknak köszönhetően az üzem felé a rendelések kezelése, vagy az automatikus gyártás már az üzletben, a rendszer segítségével könnyen kezelhető.

A szoftverek személyre szabásáról elmondta, hogy a paROI rendszerük három célcsoportra specializálódott: a tradicionális sütőüzemekre, a cukrászdákra és a kézműves pékségekre. Úgy látják, hogy ezen vállalkozások rengeteg olyan egyedi igénnyel jelentkeznek, amelyet általános rendszerrel nem lehet lefedni. Emiatt nem pusztán informatikai, de iparági (pék – cukrász) szaktudásra is szükség van, amiben rengeteget segít a sokéves tapasztalatuk.

Több egy éttermi rendszernél: felhő alapú vállalatirányítási szoftver

Iványi Bence, a PlaccOn – online éttermi rendszer tulajdonosa elmondta, hogy a PlaccOn egy online felhő alapú szoftver vendéglátó egységek részére, amely a klasszikus éttermi rendszer funkcióin túl egy vállalatirányítási szoftver is. A PlaccOn csapata vendéglátós szakmai múlttal rendelkezik, így első kézből tapasztalhatta meg egy éttermi szoftver fontosságát. A PlaccOn már felkészült az NTAK adatszolgáltatási kötelezettségre.

„Partnereinknek az adatszolgáltatás terén nem lesz teendőjük, a PlaccOn elvégzi a határidőre a szükséges adatszolgáltatást az NTAK felé” – közölte.

A cég teljes körű megoldásokat nyújt a szektor összes szereplője részére: nemcsak éttermi szoftvert, hanem megbízható hardverek beszerzésében is tud segíteni. Nagy hangsúlyt fektetnek az előfizetők visszajelzéseire, akik a belső kívánságlista segítségével javasolhatnak fejlesztéseket és szavazhatnak azokra. A rendszert folyamatosan fejlesztik a vevői igények alapján.

„A 2022-es évre több nagy fejlesztést is tervezünk: kioszk-megoldást, több integrációt külsős szolgáltatókkal. A PlaccOn üzleti modelljében kisebb összegű időszakos előfizetés történik, egy adott időszakra, ami alatt folyamatos támogatást nyújt ügyfélszolgálatuk. Az ügyfeleink automatikusan megkapják a frissítéseket, legyen az akár egy új funkció vagy jogi változás, mint például az NTAK-adatszolgáltatás” – mondta.

Már keresik őket ágazaton kívül is, partnerkörükben van már hentesüzlet, kisbolt, fotóbolt és barbershop is. Szoftverük olyan saját online rendeléses felületet is kínál, ahol a vendégek le tudják adni megrendelésüket.

A program nem avul el és nem kell fizetni olyan időszakra, amikor a bolt nem üzemel, ami a szezonális üzletek esetében lehet nagy előny. Különböző csomagokat kínálnak, így az ügyfél már a megrendeléskor testre tudja szabni a rendszerét. Nem kell fizetnie olyan funkciókért, amit nem használ. Van lehetőség például házhozszállítás kezelésére, online webshopra, kassza kapcsolatra, törzskártya kezelésre, vonalkód kezelésre, sorszám kijelzőre, vagy akár konyhai kijelzőre is.

A PlaccOn szoftver már napi 300 forinttól elérhető, a legtöbb ügyfelük átlagosan 19 ezer forint körül költ egy hónapban.

„Ez az összeg nagyon hamar megtérül, hiszen egy átlátható készletgazdálkodásuk lesz, és amit eddig manuálisan végeztek el a munkatársak, azt már a szoftver teszi helyettük” – állapította meg.

Felhő alapú szoftverek, mobil applikációk a közétkeztetésben

Sipos Géza, a Quadro Byte Zrt. cégvezetője elmondta, hogy cégük 1989 óta fejleszt a közétkeztetés területére informatikai szoftvereket. Igény szerint választhatnak felhasználóik a programmodulok közül. Egy része a napi tervezési, előállítási, gazdálkodási feladatokat, a másik része az előállított ételek elosztását, értékesítését segíti. Az értékesítés egyik modulján keresztül lehet az étkezést megrendelni, és akár online azonnal készpénzmentesen ki is fizethető, de csoportos rendelésnek is eleget lehet tenni a programmal. Az étkezők szabályozott keretek között, de bármikor rendelhetnek, módosíthatnak. A zárt rendszer egyszerű adatbevitellel biztosítja, hogy következő nap a szükséges adagot és ételféleséget főzzék az étkeztetők.

Cégük jogszabályi változásokról előre tájékoztatja az ügyfeleit. „Így az NTAK felé végzendő feladatokról is. Sajnos a fejlesztés még élesben nem tudott megkezdődni, mivel az adatszolgáltatás informatikai tartalma az adatok hatósági fogadó oldaláról nem elérhető”– mondta.

Hangsúlyozta, hogy egyelőre nehezen tudják megbecsülni, hogy várhatóan milyen adatokat kérnek az étkezésekkel kapcsolatban, mivel az online számla és nyugta eredményeképpen a forgalom és a fogyasztás szinte minden információját lejelentik a felhasználók.

Úgy véli, hogy a közétkeztetési programok közül 5-10 éven belül csak azok a rendszerek léteznek majd, amelyek a „felhőben” és mobilon is optimálisan működnek. A programjaik használóinak 15%-a már ma Microsoft Azure „felhős” háttérrel üzemel. Az élelmezési szakemberek a „felhős” környezetben mentesülnek a folyamatos hardver-újítástól, a rendszeres szoftverfrissítésektől, a mentésektől, az adatbiztonsági (GDPR) kérdések többségétől. A rendszereik (hardver, „felhős” háttér, szoftverek, betanítás, munkaidőben telefonos, vagy helyszíni támogatás) bérleti, vagy használati mennyiségtől függő szolgáltatási díj ellenében is elérhetők. Sokan választják a használat mennyiségétől függő szolgáltatási díjat a „felhőben”. A megoldás kicsit hasonlít a mobiltelefon percdíjához. Naponta közel háromezer végponton használják programjaikat, az üzemi étkeztetéstől kezdve az egészségügyi szektorig, és természetesen az oktatási területen. Több város minden egysége alkalmazza a megoldásaikat, így egyben naprakész információval rendelkeznek akár a felhasznált támogatások alakulásáról. Állítása szerint szoftverük minimális költséggel bevezethető az Azure környezetben. Jelenleg napi szinten mintegy 350-400 ezer ember étkeztetése mögött működnek a programjaik, és a napi több mint 800 ezer adag étkezés mögött figyelmeztetik a kezelőt, ha egy mogyoróérzékeny étkezőnek kockázatos terméket akarnak adni.

A szoftver az üzletvezető „jobbkeze”

Soltész-Nagy Anetta, a Stand-Mágus Kft. ügyvezetője elmondta, hogy nagyon várják a részletes tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy pontosan milyen adatokat és hová kell majd beküldeni, hogy minél hamarabb elkészülhessen a szükséges fejlesztés.

Úgy véli, hogy egy jó vendéglátó szoftvernek, amely felhasználóbarát és jól igazodik az adott vendéglátóhely sajátosságaihoz, egyre komolyabb szerepe van a vendéglátósok életében.

„A StandMágus Vendéglátó Szoftver egy komplett rendelés-felvételi, raktárkészlet-nyilvántartó és ügyviteli rendszer, amely támogatja mindenki munkáját, a tulajdonostól kezdve a felszolgálókon és a konyhai személyzeten keresztül a futárokig bezárólag. Bármely típusú vendéglátóhely számára kiváló választás a rengeteg igénybe vehető funkciónak köszönhetően, például: házhozszállítás, akár saját weboldallal, digitális mérleges standolás és értékesítés, menüztetés, előrendelések kezelése stb. A visszajelzések alapján könnyen megtanulható, használata egyszerű” – mondta.

Úgy gondolja, szoftverük a tulajdonos és az üzletvezető „jobbkeze”, minden területen segítséget nyújt: gyorsan lekérdezhető készletadatokkal, bevásárlólisták összeállításával, kiszállítás esetén a futárok elszámoltatásával, az új termékek gyors felvitelére és receptúrázására szolgáló felülettel, a munkatársak tevékenységének több oldalról történő ellenőrzésével, hogy csak néhány funkciót ragadjunk ki.

Elmondta, hogy a szoftver bérlése esetén a havidíjat mindenki maga alakíthatja az igénybevett modulok számától függően. A havidíjat csak arra az időre kell fizetni, amikor használják a szoftvert. Mivel speciális hardverigénye nincsen, akár saját számítógépen, laptopon is használható, még a kézi pincér terminál modul is bármilyen okos­eszközön működik.

„Szoftverünk már havi nettó 6900 forinttól bérelhető, bármely vendéglátó egység számára megfelelő választás, és aktuális akciónk keretei között 3 havi bérleti díjért 6 hónapig használható. A 6 hónapos bérleti periódus lejárta után pedig meg is lehet vásárolni, akár az addig kifizetett havidíjak beszámításával” – közölte.

A vendéglátó szoftver működéséhez szükséges összes eszköz beszerezhető náluk. A hardverekhez informatikai szolgáltatás is kérhető. Minden ügyfelük ingyenes telefonos és online segítséget kap munkaidőben, azon kívül pedig vészhelyzeti ügyeletet tartanak fenn.

 

Nagy most a bizonytalanság

Malinovszky László, az E-Étterem tulajdonosa úgy gondolja, hogy minden szoftveres cég le fogja fejleszteni az NTAK-adatszolgáltatáshoz szükséges programot, tehát sok opcióból tudnak majd válogatni az üzletek. Azt tapasztalják, hogy a vendéglátóhelyeken nagy most a bizonytalanság. A vendéglátóipari programok jövőjét úgy látja, hogy amiben csak lehet, automatizálás várható, akár rendelésfeladásról, akár rendelésátvételről van szó. Véleménye szerint itthon még sok időbe telik, amíg rendelős kioszkokat láthatunk a kisebb üzleteknél is, de az érintésmentes készpénzátvételt már lehet automatizálni automata „pénzbedobós széffel”.

Specialitásuk a házhozszállítás kezelése, partnereik között megtalálható a FoodPanda, a WOLT, illetve azok az egységek, ahol vegyesen van házhozszállítás és helyi kiszolgálás is. Gyakran érkeznek hozzájuk egyedi kérések. Malinovszky László úgy véli, hogy mindegyik rendszernek vannak előnyei és hátrányai.

„A mi előnyünk az, hogy bármilyen Windows-gépen elfut a szoftver, nem kell hozzá egyedi, drága terminál. Ugyanez igaz Pincér applikációnkra, ami szintén működik bármilyen Androidos, iOS-es telefonon, WIFI-n keresztül” – mondta.

Hozzátette, hogy emiatt nem is foglakoznak hardver bérléssel. Tapasztalataik szerint a cégek általában csak annyit fordítanak ilyen szolgáltatásokra, amennyit nagyon szükséges, mert a legegyszerűbb, legolcsóbb megoldást keresik.

„Ha a program használata elég egyszerű, akkor még a betanítást sem szokták kérni” – jelentette ki.

A többségnek még nincs szoftvere

Bagdi Sándor, az UCS RKeepeR Rendszerház Kft. ügyvezetője elmondta, hogy lassan 20 éve foglalkoznak éttermi szoftverekkel. A legkisebb büfétől a több száz üzlettel rendelkező láncokig, mindenkinek az igényeire illeszthető programjuk.

Azt látják, hogy a vendéglátósok egyelőre nem készültek fel az adatszolgáltatásra, a többségnek még egyáltalán nincs semmilyen szoftvere.

Közölte, hogy az UCS r_keeper éttermi szoftver moduláris felépítésű, ezért mindenki megtalálja náluk a számára legjobb megoldást. Megemlítette azt is, hogy a legújabb fejlesztések már mesterséges intelligenciát használnak a költséghatékony működés érdekében.

A tavalyi év náluk az önkiszolgáló kioszkokról szólt, idén pedig bemutatják az üzemi étkezdéknek automata kasszarendszerüket, amely pénztáros nélkül felismeri az ételeket a tálcán és számláz. Újdonság az idéntől elérhető vendég applikáció, amellyel a vendég a telefonjáról saját magának rendel az asztalnál és fizet; vagy az a stand applikáció, amelyhez már sok esetben mérleg sem kell, csak egy képet kell készíteni vele az üvegről. A képről az applikáció felismeri az italt és megmondja, mennyi van az üvegben.

Úgy véli, az r_keeper előnye a moduláris felépítésben és komplex működésben rejlik. Szoftvereikkel kevesebb emberi erőforrással érnek el magasabb bevételt partnereik úgy, hogy a folyamatok és a gazdálkodás átláthatóvá válik, és a költségek csökkennek. Programjaik és vendéglátóipari hardvereik egyaránt megvásárolhatók, akár részletre is, és bérelhetők. Az üzemeltetéshez teljes körű szervizt is biztosítanak.

Az, hogy egy cég mennyit költ éttermi szoftverre, a cég méretétől, a tulajdonosoktól és a vételi vagy bérleti konstrukciótól is függ. Egyszeri beruházás esetén jellemzően az éves forgalom 1-5 százalékát, bérlet esetén évente 0,5-1 százalékát.

Érdekességként elmondta, hogy azokban az üzletekben, ahol a tulajdonos nem csak egy befektető, hanem együtt dolgozik a bolttal, ott többet költenek informatikára. Ott ugyanis fontosabbak a minőségi informatikai megoldások, amelyek megkönnyítik a munkát.

 

Minden egyben, egy könnyen kezelhető mobil eszközben

Rádler Balázs, a XOFT Kft. marketing menedzsere elmondta, hogy cél a működés könnyítése, gyorsítása, valamint a szükséges eszközök olcsóbbá, mindenki számára elérhetővé tétele.

Szoftverüket egy mobil bankkártya elfogadó terminálba integrálták. A multifunkciós megoldás révén csupán egyetlen kompakt eszközre van szükség az üzlet teljes irányításához - a rendelésfelvételtől a fizetésen át a nyugta nyomtatásáig.  A rendszert összekötötték egy mesterséges intelligencián alapuló standolási megoldással, amivel a készletellenőrzés is gyorsítható. A standoláshoz még a polcról sem kell levenni az üveget, elég egy fotót készíteni, az iBar app felismeri az üveget és kiszámolja a benne lévő folyadék mennyiségét, ezáltal nincs több saccolás, pancsolás vagy elírás. „Ezt a megoldásunkat használó kereskedők a készletgazdálkodásnak köszönhetően akár 17,5%-os profitnövekedést tapasztalhatnak.”

Az üzletek vezetői számára mobilapplikációt készítettek, melynek segítségével a legfontosabb vezetői funkciókat, riportokat mobiltelefonra költöztették, így az adatok mindig és mindenhol “kézben vannak”.

 A jövő mindenképp az egyszerű és könnyen elsajátítható megoldásokon, valamint az olcsó, kompakt eszközökön alapul. Mivel a vendéglátás Magyarországon “tisztul”, így a minden jogszabályi követelménynek megfelelő rendszer lesz a közkedvelt, ezzel kizárva a hibázási lehetőségeket. Minden egyben: pénztárgép, pénzkezelés, asztalkezelés, kedvezménykezelés, egy könnyen kezelhető mobil eszközben rejlik.

Olyan rendszert alkottak a 20 évnyi tevékenységük alatt, amely képes minden típusú vendéglátó egységet kiszolgálni, sőt mindent testre tudnak szabni.  ”Így a legkisebb kávézótól a több üzletes hálózatokig minden igényt ki tudunk elégíteni, és szinte bármilyen típusú egységben jelen tudunk lenni - és jelen is vagyunk.”

 Rádler Balázs elmondta azt is, hogy mivel a vendéglátósok többsége még „nem hiszi el” a kötelező adatszolgáltatást bevezetését, ezért nem is különösen foglalkoznak vele. Viszont azok a vállalkozások, akik most készülnek üzletet nyitni, már sokkal felkészültebbek a témában. Kivétel nélkül mindenki rákérdez arra, hogy a Garcon Go szoftver tudja-e már az adatszolgáltatást.

A szezonális üzletek általában a bérletes csomagokat választják az egész szezon idejére, és ahogy igény van a nagyobb vendégtér kiszolgálására, úgy kérnek időközben több POS terminált a megnövekedett igényhez.  Ugyanez a helyzet sok kezdő vendéglátóval is: nagy beruházás helyett először bérlik a különböző eszközöket, forgalomtól függően később megvásárolják ezeket, vagy újabb kiegészítőket bérelnek vagy vásárolnak.

 „Emellett küldetésünk a teljes mobilizáció: okostelefonja mindenkinek van, miért ne lehetne ezeket a már meglévő eszközöket felhasználva irányítani az üzletet?”

Rendszereiket úgy adják át az ügyfeleiknek, hogy azonnal használhatóak: minden résztvevő betanítást kap az őt érintő eszközök és szolgáltatások használatáról, feltöltik a termékeket, árakat, elvégzik a szükséges beállításokat, hardver és szoftver szinten is. Ezen túl ingyenesen elérhető ügyfélszolgálati rendszert alkalmaznak.   ‹‹

 

(Chef&PIncér magazin 2022 február-márciusi szám)

Aktuális lapszámunk elérhető ITT: