Másfél éve komplex átalakítási folyamat kezdődött a HoReCa Centernél.
A vendéglátást fogyóeszközökkel ellátó nagykereskedő idén új telephelyre költözött, ahol már hatalmas bemutatóteremmel és fizikai raktárral szolgálja ki a vevőket.
Az ügyvezető mesélt lapunknak a fejlesztésekről, aminek köszönhetően olyan szolgáltatást nyújtanak, amit az ügyfelek máshol nem kapnak meg.
Horváth István, az Impex 2000 HoReCa Center Kft. ügyvezetője elmondta, hogy a cégnél már másfél éve teljes körű átalakítás folyik. A korábbi telephelyük, a Teleki téri üzletük már 30 éve szolgálja ki a vásárlóit, de az ügyvezető szavai szerint eljárt felette az idő, ezért azt a boltot év végén bezárják.
„Nagy a raktárigényünk, és a régi üzlethelyiségben már nem tudtunk terjeszkedni, a parkolás is nehézkes volt. A Teleki téri üzlet helyett egy olyan központot alakítottunk ki a Gyáli úton, amely egy szép nagy, átlátható bemutatóteremmel rendelkezik. Itt a vendéglátósok mindent meg tudnak nézni a készletünkből, ki is próbálhatják őket. Könnyű a parkolás is” – mondta.
A bemutatóterem mellett áll a kettőből az egyik 2000 négyzetméteres raktár, amelynek köszönhetően a korábbiaknál is gyorsabb, egyszerűbb a kiszolgálás. A vevő az üzletben leadja a rendelést, a raktár megkapja a komissiózó listát, összekészítik a rendelt árut, majd a fizetést követően az ügyfél átveheti rendelését a kapunál. Az összekészítés ideje alatt a bemutatóteremben, kellemes környezetben várakozhat.
„Itt arra rendezkedtünk be, hogy eleget tudjunk tenni annak a forgalmi növekedésnek, amit tervezünk. Le kellett fektetni az alapokat a nagy volumenű kiszolgáláshoz, ugyanis hosszú távú céljaink vannak a vendéglátással. Az a tervünk, hogy tovább erősítjük meghatározó szerepünket a vendéglátópiacon, és olyan szolgáltatást nyújtunk, ami nincs más hasonló tevékenységű cégnél a fogyóeszközök területén. A vásárlók nálunk a kezükbe vehetik a termékeket, a vendéglátósok a saját séfükkel akár egy külön helyiségben együtt meg is teríthetnek, ki tudják próbálni az eszközöket” – magyarázta.
A HoReCa Center a kiszállítás területén is egyedi szolgáltatást nyújt. A cég saját járműflottával rendelkezik, így akár már másnapra ki tudják szállítani a raktáron lévő rendeléseket, de futárszolgálatot is igénybe vesznek a távolabbi címek, illetve kisebb csomagok esetében.
Komplex szolgáltatás
Horváth István szavai szerint olyan szakmaiságot igyekeznek felépíteni, amivel segíteni tudják a vendéglátást. Erre azért is van szükség, mert az ágazat más iparágakhoz hasonlóan ugyancsak munkaerőhiánnyal küzd.
„Mi úgy gondoljuk, hogy az igazi ügyfeleink a vendáglátósok vendégei. Az ő megítélésüket nagyban meghatározza az éttermi élmény. Fontos szempontot jelent, hogy milyen eszközökkel fogyaszthatják el az ételt, hogy tiszta-e a mosdó, és milyen fokú a higiénia. Kollégáink ezeknek a feltételeknek az átgondolásában és az igényekhez igazodó termékkör kialakításában tudnak szakszerű segítséget nyújtani” – fogalmazott.
A HoReCa Center tanácsadók a konyhai folyamatok áttekintésén és éttermi fogyóeszközökön túl a higiéniához kapcsolódó termékek költséghatékony kiválasztásában is segítenek, ebben a témakörben is egyre nagyobb hangsúllyal a fentarthatósági szempontoknak megfelelően. Amikor felmérnek egy üzlethelyiséget, megnézik, milyen adagolókra, eszközökre, takarítószerekre van szükség, milyen a bárpult, a konyharész kialakítása.
„Komplex szolgáltatást nyújtunk. Ami nem gép, berendezés és élelmiszer, azt mi mind tudjuk szállítani: csomagolóanyagtól az evőeszközig, szalvétáig mindent” – sorolta.
Stabil ellátórendszer, hatalmas portfólió
Horváth Istvánék nagy figyelmet szentelnek a beszállítói kör fejlesztésének. Most már nyolc ország több mint 110 beszállítójával dolgoznak. Olyan stabil ellátórendszert építenek folyamatosan, amely megfelel a cég magas minőségi elvárásainak.
„Mindig kutatjuk a trendeket, a piaci igényeket. Körülbelül 70%-ban Magyarországról oldjuk meg a beszerzést, a többit külföldről rendeljük. Számunkra a portfólió összeállításánál az ár-érték arány az elsődleges szempont, hogy a lehető legmagasabb minőséget nyújtsuk egy adott kategórián belül” – hangsúlyozta.
Jövőre már sok terméket saját gyártásban készíttetnek, így még szorosabban tudják felügyelni a termékminőséget.
„Egyedi eszközöket is igyekszünk nyújtani a vendéglátósoknak. Várjuk szeretettel az ilyen megrendeléseket. Próbálunk olyan termékeket biztosítani, amire az éttermeknek valóban szükségük van, ami az ő felhasználásuknak megfelelő. Ezért van többféle minőség egy termékből. Ha csak egy rendezvényre kell bizonyos termék, annál más minőségi elvárásokat fogalmaznak meg az ügyfelek, mint amit évekig szeretnének használni” – indokolta. A HoReCa Center portfóliója jelenleg körülbelül hatezer cikkből áll, ez raktáron is elérhető, de hamarosan 10 ezerre növelik a mennyiséget. Megtalálhatóak a választékban az eldobható áruk, csomagolóanyagok, üvegáruk, porcelánáruk, rozsdamentes termékek, evőeszközök, fazekak, lábosok, emellett a papírhigiénia, illetve a mosdóban és konyhán használatos higiéniai termékek. Kiegészítő termékeik, tálalóeszközök is vannak. Üzletfajtákat nézve a kis pizzériáktól a szállodákig mindent ki tudnak szolgálni.
Fejlesztések sorozata az új kor szellemében
A vállalatot annak megfelelően alakítják át, hogy milyen forgalmat szeretnének elérni. Új vállalatirányítási rendszert vezettek be, külsős cég foglalkozik a folyamatok felülvizsgálatával, azok beállításával. HR-es tanácsadó segítségével igyekeznek megadni azt a figyelmet a munkavállalóiknak, amely megteremti azt a motivációs légkört, amelyekben az ügyfél kiszolgálása is magas minőségben valósulhat meg. „Ebbe az irányba akarunk haladni. Azt gondolom, hogy mind a munkavállalóknak, mind a szakmának erre a tudatosságra és tervezettségre van szüksége” – állapította meg.
Az értékesítési csatornát ugyancsak nagy lépésekben fejlesztik, jövőre új területi képviselői hálózatot indítanak el. Emellett marketing csapatot is építenek. „Az új kor szellemében szeretnénk dolgozni, és minden téren megfelelő szolgáltatást nyújtani. A Teleki téri üzletben már nem volt meg a fejlődés lehetősége, az új telephelyünkön azonban minden adott hozzá” – összegezte.
Termékportfóliójuk a cég webshopjában is elérhető a horecacenter.hu linken, ezt ugyancsak fejlesztik, de fontosnak tartják, hogy legyen egy fizikai üzletük, ahol a vevők személyesen is meg tudják nézni a termékeket.
Kapacitást szabadítanak fel
A komplex fejlesztést a cég három évtizedes működése mellett arra alapozzák, hogy belső felméréseik alapján is van létjogosultsága egy ennyire összetett szolgáltatást nyújtó cégnek a vendéglátás területén.
„A legtöbb nagykereskedelmi cég csak a vendéglátás egy-egy szegmensével foglalkozik. Ennyire átfogóan nem fedi le senki a szükségleteket, mint mi, főleg nem úgy, hogy van fizikai bemutatóterme és fizikai raktára is. Nekünk 500 négyzetméteres a bemutató termünk az irodákkal együtt, és van összesen 4000 négyzetméternyi raktárunk” – magyarázta.
Horváth István úgy látja, hogy a szortimentjükkel olyan szolgáltatást nyújtanak, amit az ügyfelek máshol nem kapnak meg. A vendéglátósok kapacitása szabadul fel azzal, ha egy megbízható beszállítóval tudatosan és költséghatékonysági szempontok alapján átgondolt fogyóeszközök beszerzését valósítanak meg, ahol a fogyásszintnek megfelelő ütemben történik a beszállítás, biztosítva a folyamatos ellátást, mindezt tervezhető költségkalkuláció mellett. A HoReCa Center járműparkját tudatosan úgy alakítják ki, hogy a mélygarázsba beférő kicsi, dobozos autótól kezdve a 3,5 tonnás teherautóig minden legyen, amire szükség lehet. Ennek az az oka, hogy a többi világváros közlekedését, illetve Budapestét is figyelemmel követik, mivel átalakul a nagyvárosok közlekedése. Ez korlátozza a szállítási lehetőségeket. Az éttermek sokszor sétálóutcákban találhatóak, de Horváth Istvánék azokat az üzleteket is ki tudják szolgálni, amelyeket nem lehet autóval megközelíteni.
„Olyan járműveink, szállítóeszközeink vannak, amivel minden üzletet el tudunk érni. Sőt, már most keressük a környezetbarát lehetőségeket, amelyekkel az autókat is ki tudjuk váltani” – tette hozzá.
A legkorszerűbb megoldásokat kutatva
A HoReCa Center is készül arra, hogy alakul a műanyageszközök és csomagolások szabályozása. Várják, hogy milyen anyagokat, terméktípusokat kell kivezetni a forgalomból.
A fenntartható vendéglátás és a körkörös gazdaság kialakítása kulcsszerepet játszik a cég üzleti modelljében. Ahogy Horváth István hangsúlyozza, a valódi környezettudatosságot kutatják, ezért amennyire csak lehet, igyekeznek csökkenteni a szállítás hosszát. Folyamatosan keresik az új lehetőségeket és az innovációt, hogy vevőiknek mindig a legkorszerűbb megoldásokat nyújthassák. Igaz, azt az ügyvezető is elismeri, hogy ez nem mindig egyszerű feladat, mivel éppen átalakul az iparág. Még nagyon sok a kérdés arról, hogy mivel lehet lecserélni a műanyagot.
Azt mondja, egyelőre nincs olyan megoldás, ami mindent tud, élelmiszerbiztonság szempontjából megfelelő, emellett újrahasznosítható vagy komposztálható, és Magyarországon is elérhető. A papír alapanyagként érkezhet Skandináviából, vagy más európai országból, de annyi nincsen belőle, amivel kiválthatnánk a műanyagot.
Horváth István kijelentette, hogy a műanyag nagymértékben újrahasznosítható, de ehhez megfelelően kellene kezelni hulladékként, és jellemzően ez marad el. Ezért inkább az elégtelen hulladékgazdálkodás okozza a problémát.
Fizikai ügyfélszolgálat és mesterséges intelligencia
Horváth István azt mondja, ezekben a fejlesztésekben látja a jövőt. Mindemellett a dolgozóikat folyamatosan képzik, és céges előfizetésekkel is ösztönzik őket a mesterséges intelligencia használatára. Az új irányt demonstrálja az is, hogy a bemutatóteremben a Pepper névre keresztelt humanoid robot fogadja az érkezőket. A robotnak egyelőre inkább marketingértéke van, de hamarosan tudni fogja, hogy melyik termék hol található az üzletben. A fejlesztéseket követően egy shop asszisztens lesz belőle, ez a jövő év munkája. Van egy beprogramozott tudástára, hogy milyen kérdésekre mit válaszoljon, akár a cégről, az alapanyagokról, és van egy mesterséges intelligencia alapú része, ami alapján tud válaszolni új kérdésekre. Még sok mindent kell megtanítani neki, hogy a segítő funkciót el tudja látni. Mindenesetre a HoReCa Center továbbra is fizikai ügyfélszolgálattal működik, ezt mindenképpen megtartják. Az érdeklődők jövő márciusban a SIRHA Budapest szakkiállításon is találkozhatnak Pepperrel, ahol a HoReCa Center kiállítóként vesz részt.
Horváth István összegzése szerint a fejlesztési folyamatot követően megerősödve, újabb kapacitással működhetnek a piacon. Rengeteg tervük van, és hosszú távra építkeznek. ‹‹
Az Impex 2000 HoReCa Center Kft. egy több mint 30 éves családi vállalkozás, amely meghatározó szerepet tölt be a fogyóeszköz-kereskedelem területén. A 4000 négyzetméternyi raktárukkal jelenleg mintegy 4000 ügyfelet szolgálnak ki. Saját járművekkel és a GLS futárszolgálat segítségével gyorsan juttatják el a rendeléseket a vásárlóikhoz. Bemutatótermük az 1097 Budapest, Gyáli út 27. szám alatt található, ahol személyesen is megtekinthetőek a termékek.