A kétévente megrendezett TUTTOFOOD a teljes élelmiszer- és italágazat nemzetközi platformja, amelyet idén 2023. május 8-11. között tartanak a fiera milanói kiállítási központban.
Elkészült az idei, négynapos TUTTOFOOD élelmiszeripari szakkiállítás programterve. Európa egyik legnagyobb élelmiszeripari szakvásárán Retail Plaza kategória is lesz, ahol az új üzleti és modern kiskereskedelmi modellek trendjeivel ismerkedhetnek meg az érdeklődők. A Better Future Award díjjal pedig az élelmiszeripari vállalatok legkiválóbb innovációit ismerik el.
Az élelmiszeripari értéklánc valamennyi érdekeltjét – a termelőket, a kiskereskedőket és a fogyasztókat – közvetlenül és közvetve érintő trendek a következő három makrotéma alapján csoportosíthatóak:
• Ellátási lánc fenntarthatósága
• Értéklánc innováció
• A kulturális és a fogyasztói trendek változásai
A TUTTOFOOD Retail Plaza eseményein kiskereskedők, gyártók, vállalatok és szakértők vitatják meg a modern kiskereskedelem új megközelítéseit és fejlődési irányvonalait. Az ellátási láncban a három innovációs trend egyrészt az elmúlt két évben tapasztalt külső tényezők (világjárvány és geopolitikai válság) miatt, másrészt a fogyasztók által egyre elfogadottabb és elterjedtebb informatikai technológiák miatt erősödött meg. Az előadásokat, beszélgetéseket olyan kiemelkedő személyiségek vezetik majd, mint például Giuseppe Stigliano, a Spring Studios globális vezérigazgatója és a milánói IULM kiskereskedelmi marketing innovációjának előadója; Massimo Visconti értéklánc-innovációs stratéga és partner; Giorgio Santambrogio, a VèGè Group vezérigazgatója és a Federdistribuzione alelnöke; Cris Nulli, az Appetite for Disruption alapítója; Alberto Miraglia, az olasz Retail Institute vezérigazgatója. Lesznek előadások online platformokról, a fenntartható táplálkozási stratégiákról, illetve ökotervezésről, körkörös gazdaságról az élelmiszeriparban.
Képviseltetik majd magukat a jelentős olasz és nemzetközi láncok, és bemutatják, mit kezdhet a modern kiskereskedelem a fenntarthatósággal. Szó lesz még emellett a zöld kiskereskedelem és a fenntartható élelmiszerek kérdéseiről, a HoReCa-szektor digitális átalakulásáról, illetve az új fogyasztói szokásokról. A teljes ellátási lánc valamennyi érdekeltjének szempontjait felvonultatja a rendezvény.
Ahhoz, hogy valóban megértsük, merre tart a jövő piaca, a vállalatoknak a fiatalabb célcsoportokra kell összpontosítaniuk, ők azonban nagyon érzékenyek a fenntarthatósági szempontokra. Az elkövetkező években a cégeknek, még a KKV-knak is, új tudásra, szakértelemre lesz szükségük ahhoz, hogy meg tudjanak felelni az újabb igényeknek. Az ehhez szükséges innovatív termékek és új eljárások mellett ezért szakmai készségekről is szó lesz a szakkiállításon.
A kétévente megrendezett TUTTOFOOD a teljes élelmiszer- és italágazat nemzetközi platformja, amelyet idén 2023. május 8-11. között tartanak a fiera milanói kiállítási központban. Naprakész információkért látogasson el a www.tuttofood.it, @TuttoFoodMilano oldalra.