Átadták a hazai turizmus fellendítését célzó innovációs ötletekért járó díjat az országos CheckINN Turisztikai Innovációs Versenyen.
Idén hazánk egész területéről, 18 egyetemről több, mint 100 hallgató jelentkezett.
A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány által létrehozott CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny egyik fő célja a hazai turizmust fellendítő új ötletek bevonzása, valamint a turizmus pályára készülő hallgatók szakmai támogatása mentorációval. Az idei évben 18 egyetemről, közel 100 hallgató szállt versenybe a 2x3 millió forintos fődíjért.
Az Aktív turizmus kategóriában a Pécsi Tudományegyetem csapata, "Vakrandi a természettel" című projektjével nyerte el a fődíjat. Céljuk, hogy bővítsék a látássérültek számára elérhető turisztikai lehetőségeket, amelyhez egyedi technikai megoldásokat is fejlesztenének.
A Szállodaipar-vendéglátás kategóriában a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem csapata, "SZÉPlace" néven bemutatott digitális innovációval nyerte el a fődíjat. Az alkalmazás széleskörű segítséget nyújt a SZÉP kártya összegek turisztikai célú felhasználásában, és az ötvenezer elfogadóhelyről részletes információt nyújt.
Az Aktív turizmus kategóriában a "Riding Time" elnevezésű projekt hozta el a különdíjat, amely a hazai lovasturizmus nemzetközi szintre emelését célozza.
A Szállodaipar-vendéglátás kategóriában az "ImagInn" elnevezésű kezdeményezés kapta meg a különdíjat.
A díjazott csapatok kiemelkedő munkájukkal hozzájárultak a hazai turizmus megújulásához. A verseny évről évre bizonyítja, hogy a felsőoktatási hallgatók kreativitása és elkötelezettsége kulcsfontosságú a turizmus fejlődésében. A CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny díjazottjait a januári élő pitch után, a február 1-jén megrendezett Turizmus Gálán hirdették ki.