Megvannak a VÍZió pályázat nyertesei
Több mint 400 mű érkezett a VÍZió nevű grafikai pályázatra, amelyet a víz világnapja alkalmából hirdetett meg Magyarország elsőszámú újrahasználható pohár rendszere, a CupRevolution. A szakmai zsűri Kőrösi Márta munkáját ítélte a legjobbnak, amely még idén rákerül a klubokban és rendezvényeken elérhető félliteres RevoCupokra. A közönségszavazáson pedig Dobrovitz Darina alkotása volt a legnépszerűbb, így ez is látható lesz többek között a nagyobb sportlétesítményekben és a Budapest Parkban is, hogy ösztönözze a fiatalokat a környezettudatosságra, a tudatos vízhasználatra és a tartós műanyagpoharak újrahasználatára.
A körforgásos megoldáson alapuló RevoCup nemcsak a vízfelhasználás csökkentésében játszik szerepet, hanem a hulladékmennyiség visszaszorításában is, ezáltal pedig a fenntarthatóságot segíti a vendéglátóhelyeken, a sporteseményeken, a fesztiválokon és a különböző rendezvényhelyszíneken. A VÍZió pályázat célja az volt, hogy minél több résztvevő közreműködésével felhívják a figyelmet a felelős vízhasználat jelentőségére, és hogy a grafikákkal ösztönözzék a fogyasztókat a poharak visszaváltására, hiszen a több mint 500 alkalommal felhasználható RevoCupok körforgásban tartása csak velük együtt lehetséges.
A zsűritagok Maros Róbert, a Cup Revolution Kft. ügyvezető igazgatója, Kiss-Benedek Kristóf, a Budapest Park senior art directora, Gazdig Bence grafikus-designer, a Gazduig Kreatív Ügynökség alapítója, valamint Csizik Balázs fotóművész, grafikus voltak. A shortlistre olyan alkotások kerültek, amelyek a zsűritagok véleménye szerint eredeti látásmódjukkal, kreatív témafeldolgozásukkal kiemelkedtek a többi közül, és a vizuális világuk megfelelt az aktuális grafikai trendeknek. A zsűri által legjobbnak ítélt 10 dizájn alkotója páros Budapest Park koncertjegyet kap, a fődíjban részesülő alkotó pedig 100.000 forintot is.
Gazdig Bence az alábbiak szerint értékelte Kőrösi Márta nyertes munkáját: „Minden részletében alaposan átgondolt alkotásról van szó, amelynek természetesen szép, esztétikus kivitelezése egyöntetűen elnyerte a zsűri tetszését. Művészileg az én kedvenceim azok a dizájnok voltak, amelyeken érződött a megfontoltság, és a tervező kitöltötte a háttér üres részeit, alkalmazott valamilyen textúrát, árnyékot vagy mintázatot.”
Maros Róbert pedig a pályázók lelkesedését méltatta: „Örömmel láttuk, hogy a VÍZió több mint 400 alkotó fantáziáját megmozgatta, nagyon elégedettek vagyunk a pályamunkák minőségével és mennyiségével egyaránt. Hamarosan már a fogyasztók is kezükbe foghatják az új, dizájner RevoCupokat. Bízunk benne, hogy ezáltal még többeket ösztönözhetünk azok újrahasználatára.”
Mivel a pályázat célja az volt, hogy a környezettudatosságra, a tudatos vízhasználatra és a tartós műanyagpoharak újrahasználatára ösztönözze a fiatalokat, nem maradhatott el a közönségszavazás sem. A Facebookon választhatták ki a közönségkedvenc alkotást az érdeklődők. A nyertes Dobrovitz Darina lett, akinek munkája tökéletes összhangban áll a pályázat üzenetével, hiszen az alkotás arra emlékeztet, hogy az értékes vízkészlet egyre fogy, így a tudatos használat elengedhetetlen. Az alkotó 50.000 Ft-os jutalomban is részesül, munkája pedig szintén rákerül a RevoCupokra.