A pisco a perui kultúra része, minden ünnepükön jelen van. A tisztán, illetve koktélok alapanyagaként is fogyasztható szőlőpárlat már a magyar vendéglátás részére is elérhető.

A Perui Köztársaság Nagykövetsége december 4-én Pisco Mesterkurzus nevű eseményén mutatta be a magyar szakmai közönségnek Peru nemzeti italát, a piscót. A rendezvényen a sajtó képviselői mellett Budapest nívós bárjainak és szállodáinak csaposai, mixerei ismerhették meg a híres perui pálinkát.

Edgard Pérez Alván nagykövet elmondta, hogy a pisco egy szőlőpárlat, szeszesital, amelyet Peruban állítanak elő friss must erjesztésével. Számos díjat nyert már nemzetközi rendezvényeken, többek között a Vinalies International (Franciaország), Les Citadelles du Vin (Franciaország), Selection Mondiales dex Spiritueux (Kanada), The International Wine & Spirits Competition (Anglia), CINVE (Spanyolország) versenyeken. Most pedig megérkezett Magyarországra is.

A nagykövet beszélt arról is, hogy ez a perui szeszesital nagyon sokoldalú, amelyet tisztán, vagy koktélokban is fogyasztanak. Rendkívül szigorú előírások mentén készül ez a különleges ital. Úgy fogalmazott, hogy a pisco a perui kultúra része, minden ünnepükön jelen van. Szavai szerint a pisco felfrissíti a testet, és megmelengeti a lelket.

Giancarlo Nazario mixer a pisco történetét, felhasználását mutatta be, és elkészítette a legnépszerűbb koktélokat, például a Pisco Sour-t és a Pisco Chilcano-t. Azt is megtudtuk, hogy ez utóbbit a helyiek másnaposság ellen is gyakran fogyasztották. A hűsítő Pisco Sour talán a legismertebb pisco koktél, amely piscót, lime-ot vagy citromlevet, cukorszirupot és tojásfehérjét tartalmaz. A szakember elmondta, hogy sokszor a piscót az olasz grappához hasonlítják, de míg a grappa szőlőtörkölyből készül, addig a pisco nem a gyümölcs maradékából, hanem az egész fürtből, és jellemzően igen magas cukortartalmú szőlőből.

Az eseményen három olyan disztribútor képviselői is bemutatkoztak, akik Európában piscót forgalmaznak: az IMEX, a Tierra Del Pisco és az Italienische weine.

A budapesti rendezvény volt az első eseménye egy programsorozatnak, mivel szeretnék, ha a magyar vendéglátóipar, rajtuk keresztül pedig a magyar fogyasztók is megtapasztalhatnák a pisco élményt.

 

(Fotók: Hirling Bálint)