2018 legérdekesebb koncepciói
A gasztronómiai szolgáltatások piaca úgy dagad, mintha kelesztenék. A következő öt évben az ágazat értékesítése globális méretekben 13 százalékkal fog nőni, azaz kb. 360 milliárd dollárral. E növekedés jelentős részét a legújabb technológiák generálják, amelyek lehetővé teszik, hogy a fogyasztók tetszőleges időben és helyen rendelhessenek ételeket szinte korlátlan menükínálatból – írja a Euromonitor International jelentése.
A Euromonitor cég bemutatta a legérdekesebb innovációk körképét, amelyek megváltoztatják a világgasztronómia arculatát. A jelentés szerzőinek véleménye szerint a mobilapplikációk egyre nagyobb szerepet kezdenek játszani a legtöbb gasztronómiai üzletlánc tevékenységében. A törzsvásárlói rendszerek kiépítése kulcsfontosságúvá válik, messzemenően lehetővé teszik a kínálat személyre szabását és az egyéni igények hatékony kielégítését, ezáltal folyamatosan változtatják a fogyasztói szokásokat. Bemutatunk néhány példát a legérdekesebb innovációkról.
Karma, Svédország
A Karma applikációt Stockholmban fejlesztették, és néhány éven belül Európa-szerte sok más városban elterjedt a használata. Az alkotók szándéka az élelmiszer-pazarlás csökkentése volt. A Karma megvásárolja az éttermektől, kávézóktól és élelmiszer-üzletektől a megmaradt friss élelmiszert, majd a szokásos ár feléért továbbértékesíti az érdeklődőknek. Az étterem-tulajdonosok és kiskereskedők szívesen odaadják az ilyen árut aprópénzért, csakhogy csökkentsék a veszteségeket. A fogyasztók pedig kihasználják a lehetőséget, hogy teljes értékű terméket és éttermi ételt nagyon alacsony áron vásárolva jó ügy érdekében cselekedhetnek.
My Open Menu, Olaszország
A My Open Market applikáció célközönsége azok a fogyasztók, akik a holisztikus táplálkozás hívei. Lehetővé teszi számukra, hogy áttekintsék az éttermek kínálatát a saját ízlésük és étrendi igényeik figyelembevételével. Saját profilt hozhatnak létre, és szűrhetik a gasztronómiai kínálatot a megfelelő allergiamentes, vegetáriánus vagy diétás ételekre. Az ételek közvetlenül az applikációról rendelhetők.
Eat Fit, India
Az Eat Fit applikáció az étkezés megtervezését és az étrend ellenőrzését szolgálja. Képes kalóriát számolni és a menü egyes élelmiszer-csoportjainak arányát vizsgálni. Lehetővé teszi a megfelelő diéta összeállítását és a személyes egészségügyi célok megvalósítását. Használatával egyes fogások vagy egész heti menü rendelhető, amelyek a kalória és a tápérték szempontjából megfelelően kiegyensúlyozott ételekből állnak.
SwiggyPop, India
A SwiggyPop app az Indiában népszerű Swiggy futárszolgálat alapján működik. Kifejezetten azokat célozza meg, akik társaság nélkül akarnak enni. A kínálat minden fogása kiegyensúlyozott az adag nagysága és tápértéke szempontjából.
Mori Sushi, Egyiptom
A Közel-Keleten népszerű sushi étteremlánc kifejlesztett egy játékapplikációt, amely a rajongótömegekkel rendelkező Candy Crush játékra épül. Az app felhasználói pontokat gyűjthetnek a játék során, és ezeket ingyen sushira válthatják be. Az applikációba további funkciókat építettek be a promóciók, kedvezmények eléréséhez, valamint oktatási funkciója is van.
LUNCH:ON, Egyesült Arab Emírségek
Ez egy virtuális étterem, ahol a vállalatok és intézmények dolgozói ebédet rendelhetnek. Az app minden reggel elküldi a felhasználóknak a napi menüt, amelyből kedvük szerint választhatnak ételt. Azt a megjelölt időpontban kiszállítják, a díjat pedig automatikusan számítják ki.
(Forrás: Euromonitor International, New Concepts in Foodservice, Best of 2018)