Minden egyes MacCoin egy Big Macre váltható majd be a résztvevő országokban, köztük Magyarországon is.

A világszerte ikonikusnak számító Big Mac szendvics megalkotásának 50. évfordulója alkalmából a McDonald's csütörtöktől piacra dobja a limitált kiadású, fémből készült, egyedi tervezésű MacCoin kupont. A kuponokat az étteremlánc vendégei több mint 50 országban 2018 végéig válthatják be a résztvevő éttermekben: egy MacCoin egy Big Macet ér. A MacCoin kuponokhoz a kampányban résztvevő országok által meghatározott módon és időben, egyes piacokon már augusztus 2-tól, Magyarországon pedig a nyári szezont követően az éttermekben, Facebook-játékok keretében, valamint rendezvényeken juthatnak majd a rajongók. Hazánkban közel 12 ezer MacCoin kupont ajándékoz vendégeinek az étteremlánc.

Az elmúlt 50 év során legendás ízvilágának köszönhetően a Big Mac világszerte óriási népszerűséget és általános elismertséget vívott ki magának. A Big Mac-rajongók a világ minden táján lelkesen fogyasztják a két hamburger marhahús-pogácsával, ömlesztett cheddar sajtszelettel, hagymadarabokkal, jégsalátával, kapros savanyú uborkával és Big Mac® szósszal készülő, szezámmagos zsemlében felszolgált ikonikus szendvicset, amely ma is éppolyan étvágygerjesztő és ízletes, mint a bevezetése napján. Az évek során a Big Mac olyan globális ikonná vált, hogy országonkénti árát alapul véve a The Economist létrehozta a Big Mac Indexet, egy közgazdasági mutatót, amellyel évente összehasonlítja a különböző országok valutájának vásárlóerejét. A Big Mac globális jelenléte inspirálta a MacCoin létrehozását is.

A hazai Big Mac-rajongók a nyári szezont követően juthatnak majd hozzá a fémből készült MacCoin kuponokhoz. „Idén éppen 30 éves a hazai Meki, ezért számunkra az egész év az ünneplés jegyében zajlik” – mondta Horváth Ágnes a magyarországi McDonald’s ügyvezető igazgatója. „Az év eleje óta egymást követő ünnepi ajánlatok és meglepetések sorát szeretnénk kibővíteni azzal, hogy a Big Mac 50. évfordulójának emlékére közel 12 ezer MacCoint ajándékozunk vendégeinknek.”

A világ több mint 50 országában mintegy 6,2 millió ilyen fémből készült MacCoin kupon kerül majd forgalomba – a rajongók a készlet erejéig juthatnak majd hozzájuk. A MacCoinok öt egyedi, a Big Mac egy-egy évtizedét szimbolizáló dizájnnal készülnek. Ezek mindegyike az adott korszak képzőművészetéből, zenéjéből és popkultúrájából merít elemeket, míg a MacCoin másik oldala a Big Mac 50. évfordulóját hirdeti. A '70 -es évek MacCoinja a hippikorszak békemozgalmait idézi fel, míg a '80-as éveket képviselő MacCoin a pop-art stílusirányzat elemeit jeleníti meg. A '90 -es évek dizájnját a merész, absztrakt formák jellemzik, a kétezres évek elejére pedig az ezredfordulót meghatározó technológiai fejlődés képei utalnak. Az elmúlt 10 évet szimbolizáló MacCoin a 2010-es évek kommunikációs fejlődését helyezi a középpontba. A MacCoin különböző mintáin megjelenő arab, angol, indonéz, mandarin, portugál, francia és spanyol feliratok a résztvevő országok sokszínűségére utalnak.

„Amikor dédapám, Jim Delligatti Uniontownban, a grilljén megalkotta a Big Macet, csak a helyi vendégeknek szeretett volna örömet szerezni" – mondta Nick Delligatti, negyedik generációs McDonald's franchise üzemeltető, Jim Delligatti dédunokája. „Dédapám, aki augusztus 2-án lenne 100 éves, nagyon büszke volna arra, hogy a szendvicse milyen mély nyomott hagyott az emberekben, és hogy a vendégek ma már a világ bármely McDonald’s éttermében jóízűen elfogyaszthatnak egy Big Macet."