A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) négyfős hallgatói csapata második helyezést ért el az idei STR Global Student Market Study Competition, nemzetközi turisztikai piacelemzési világversenyen. A hazai felsőoktatási szféra legnépszerűbb turizmus-vendéglátás képzőhelye ezúttal is bizonyította, hogy hallgatóinak felkészítése nemzetközi szinten is kiváló.

A Smith Travel Research (STR) a világ legnagyobb szállodai adatbázissal rendelkező nemzetközi tanácsadó vállalata, amely több éve szervez online versenyt egyetemistáknak saját adatbázisának elemzésére. Az idei világversenyt 2022. november 19-20. között rendezték meg, az első napon az alapképzésen tanulók, második napon pedig a mesterképzéses döntősök mérték össze tudásukat. A csapatok az elmúlt 12 év, kiemelten a járványidőszak előtti, alatti és utáni helyzet elemzése alapján fogalmaztak meg következtetéseket és javaslatokat a befektetőknek és a piac érintettjeinek.


A mester kategória döntőjében Európát egyedül a BGE csapata képviselte. A csapat tagjai turizmus-menedzsment szakos hallgatók: Jessica Milena Guzman Zapata, Nguyen Mi Linh, Nguyen Thi My Linh és Annisa Husnul Latifah voltak. A versenyen való részvételüket a közép-kelet európai versenyen elért első helyezésükkel érdemelték ki. A mesterszakos hallgatók döntőjének győztese a kaliforniai Cal Poly Pomona volt, a második helyezett BGE-t pedig az Auburn University, a Georgia State University, a Hong Kong University és a University of Florida csapatok követték.


„Nagyon büszke vagyok arra, hogy a nemzetközi szakértői zsűri szerint a csapatunk előadása lenyűgöző és megnyerő volt. A felkészülési folyamat során hallgatóink tovább fejlesztették elemzési és előadói készségüket, a csapatmunka hatékonyságát, növelték versenyképességüket a munkaerőpiacon, bővítették szakmai kapcsolatrendszerüket” – mondta Dr. Szabóné Dr. Erdélyi Éva, egyetemi docens, a csapat egyik mentora.


„Mi, a BGE oktatói mindent megteszünk azért, hogy hallgatóinknak nemzetközi szinten is versenyképes tudást adjunk át. Ennek eredménye, hogy a már régebb óta versenyző, nagy amerikai egyetemek mellett megállták a helyüket a mieink. A turizmus és vendéglátás változatos világa pedig pont ilyen sokoldalú, kreatív menedzsereket kíván” – emelte ki a másik szakmai mentor, Karakasné Dr. Morvay Klára, a BGE főiskolai docense.
A BGE-s csapat Párizs turisztikai és szálloda adatait elemezte, részben az STR Share Center big data, részben más turisztikai és szálloda adatbázisok alapján. Eredményeiket elsősorban komplex adatelemzésre és szekunder kutatásra alapozták.