A retail és a HORECA is sokat profitálhat a magyar vegán és paleo márkából
Se mesterséges adalékanyag, se ízfokozó nincs az ALL IN natural food termékekben, de nagyon finomak. A mindenmentes magyar márka segítségével a boltok és az éttermek az egyre növekvő számú ételérzékenységgel küzdő, és a legalább annyira fontos szegmenst képviselő egészségtudatos fogyasztók széles rétegeit is ki tudják szolgálni.
Kiss Enikő többszörös magyar bajnok, válogatott hétpróbázó 2014-ben megalapította az ALL IN natural food mentes termékeket gyártó Vegan Health Kft.-t. A cég elsőként jelent meg Magyarországon olyan paleo termékekkel, amelyek egyszerre vegánok is. A márka termékei egytől egyig glutén -, laktóz-, tejfehérje-, tojás-, szója-, kukorica és hozzáadott cukormentesek.
A tulajdonos és ügyvezető lapunknak elmondta, hogy kezdetben ötféle jégkrémet készítettek, mára azonban több mint 70 tételből áll az ALL IN natural food szortiment. A termékek különlegességét nem csak az biztosítja, hogy mindenmentesek, hanem az is, hogy kizárólag természetes összetevőkből állnak. Se tartószítószert, se keményítőt, se mesterséges ízesítőt nem tartalmaznak.
„Szeretek olyan termékeket alkotni, amelyek még nincsenek a piacon, de nagy igény van rá, hiánytermékek. A portfóliónkat úgy állítottuk össze, hogy nagy figyelmet szenteltünk a termékek tisztaságára. Amikor az értékesítés során vendéglátósokkal, szakemberekkel beszélgetünk, azt szokták kiemelni, hogy nagyon tiszták a termékeink. Nincs bennük semmi mesterséges, felesleges összetevő. Nem elhanyagolható szempont, hogy mindemellett nagyon finomak is” – fejtette ki.
Elsőként a hazai piacon
A szortiment négy fő termékcsoportra épül: desszertekre (sütemények, krémdesszertek, gyorsfagyasztott torták, bejgli), jégkrémekre, kókuszgurtokra és kókusztejitalokra, és a Vegafölre. Már kész- és félkész ételeket is készítenek, például édesburgonya gnocchit és édesburgonya krokettet, emellett csokoládé- és mogyorókrémeket, szószokat, krémleveseket is kínálnak.
Az ALL IN portfólió legnépszerűbb terméke kétségtelenül a Vegaföl névre keresztelt vegán tejföl. Elsőként jelent meg a hazai piacon, mostanra nagyon sokan ismerik. Az ALL IN Somlói galuska is nagyon népszerű, a jégkrémek közül a pisztácia, a csokoládé és a mangó&maracuja a legkeresettebbek.
„Rendkívül népszerű karácsonykor a két bejglink, a diós és a mákos. Az élőflórás ALL IN Kókuszgurtokat is szeretik a fogyasztók” – sorolta.
Csak mindenmentes termékek
A tulajdonos magyarázata szerint az hívta életre a márkát, hogy folyamatosan emelkedik a különféle ételérzékenységgel küzdő, illetve az egészségtudatos fogyasztók száma. Enikő azonban úgy látja, hogy a kiskereskedelem és a HORECA-szektor még mindig nem tudja teljeskörűen kiszolgálni a speciális étrendű fogyasztókat.
„Rendezvényeken nagyon sokan keresik a mentes termékeket. Azt tapasztaljuk, hogy a vendéglátás ezt az igényt még nem igazán ismerte fel, vagy egyszerűen figyelmen kívül hagyja. Pedig a vendégek értékelik a mentes menüket, és lojálisak azokhoz a boltokhoz és vendéglátó egységekhez, ahol a sajátos igényeiket is ki tudják szolgálni” – közölte.
Az ALL IN natural food azért is mentes a főbb allergénektől, mert egy összetevőt még viszonylag könnyedén ki lehet zárni. Nagyon kevés azonban az a fogyasztó, aki csak egy dolgot zár ki az étrendjéből, vagy csak egy összetevőre érzékeny. Sokan például laktóz- és tojásmentes, vagy glutén- és cukormentes étrendet követnek, és nagyon gyakori a glutén- és laktózmentes párosítás.
„Egyszerűbb volt, hogy glutén-, laktóz-, tojás- és cukormentes, vegán termékeket készítsünk, mint hogy csak egy összetevőre fókuszáljunk. Gyártás szempontjából is könnyebb, sőt, a keresztszennyeződések kizárása szempontjából is jobb döntésnek bizonyult. Ha minden olyan összetevőtől mentes a termék, amit sokan kerülnek, az sokkal egyszerűbben kivitelezhető gyártási koncepció. Ez garantálja egyúttal a keresztszennyeződések lehetőségének kizárását is” – magyarázta.
A cég saját üzemmel rendelkezik, ahol semmilyen más terméket nem gyártanak, csak mindenmentest. Ebből kifolyólag nem kerül be olyan anyag az üzembe, ami veszélyeztetné a mentességüket és a tisztaságukat.
Ételérzékeny és egészségtudatos fogyasztóknak
Éttermekben és a catering-szolgáltatást nyújtó rendezvényeken már mindennapos, hogy a vendégek valamilyen mentes fogást kérnek.
„Az ALL IN termékek megkönnyítik az ételérzékeny és egészségtudatos vendégek kiszolgálását. A glutént kerülő vendéget egyszerűbben ki lehet szolgálni egy előre becsomagolt termékkel, mint gluténmentessé tenni a menü valamely fogását. A növényi alapon táplálkozók esetében is megoldás lehet. A legnehezebb kérdést a vegán és gluténmentesen táplálkozók jelentik, de a mindenmentes termékportfóliónk erre is megoldás. Nem kell az egész étlapot átalakítani ahhoz, hogy mindenki találjon legalább egy olyan fogást, amiért megéri betérni az adott étterembe” – jelentette ki.
Kiss Enikő felhívta a figyelmet arra, hogy az érzékenységekkel küzdő, vagy speciális étrendet folytató közönség végtelenül hálás, ha kiszolgálják azt az igényét, hogy az általa követett mentes étrendnek megfelelően tudjon étkezni.
„Sok étterem még mindig nem foglalkozik velük, annak ellenére, hogy ha egy vendég megtalálja a számításait, és finom, mentes ételt ehet, akkor viszi tovább az étterem jó hírét. Az ételérzékenyek és egészségtudatosak nagyon aktív közösséget alkotnak a közösségi médiában, emiatt az igényeikre nyitott vendéglátó egységek hamar ismertségre és népszerűségre tehetnek szert” – hangsúlyozta.
Egyéni és gasztro kiszerelések is
Az ALL IN termékekkel az éttermek és a boltok a fogyasztók szélesebb rétegét ki tudják szolgálni. A HORECA-szektor főként az ALL IN desszerteket tudja felhasználni. Emellett a Vegafölt nagyon sokoldalúan alkalmazzák a szakácsok. A nemrég bevezetett gluténmentes és vegán Gyorsfagyasztott édesburgonya gnocchi, illetve a Gyorsfagyasztott tricolor gnocchi ugyancsak népszerűek, és nem csak mentes éttermek vásárolják.
„Az egyik fő éttermi partnerünk nem is emeli ki külön az étlapon, hogy gluténmentes fogásról van szó, csak egy elképesztően finom gnocchis ételt készít belőle, emiatt bődületes mennyiségben vásárolja tőlünk a gnocchit hetente. Főleg késztermék vonalon állunk az éttermek rendelkezésére, de bővítjük a félkész ételek kategóriáját is. Például hamarosan megjelenünk a piacon az édesburgonya krokettel” – közölte.
Gasztro és egyéni kiszerelések is igényelhetőek termékeikből, egy kisebb étteremláncnak pedig saját süteményt készítettek, ami egyelőre kizárólag az adott láncnál kapható. Kiss Enikő úgy fogalmazott, hogy elég rugalmas a cégük, és igyekeznek minden igényt kielégíteni.
Az ALL IN natural food termékek elérhetőek az Interspar és Spar üzletekben, a Bio-Barát hálózatában, a Kifli.hu kínálatában, bioboltokban, vagy az ALL IN saját webshopjában. Az érdeklődő éttermek maguk is felvehetik a céggel a kapcsolatot a honlapon feltüntetett elérhetőségeken. A vállalat képviselői szívesen visznek kóstolót is a termékekből, és szívesen segítenek a vásárlókra és vendégekre szabott termékportfólió összeállításában.
Az ALL IN márkával a hatodik SIRHA Budapest kiállításon is találkozhatnak a résztvevők 2024.március 5–7. között, akár meg is kóstolhatják majd a legnépszerűbb termékeket.