A tavaszban és a nyárban talán a legjobb, hogy éttermek, bárok teraszain élvezhetjük a napsütést, a barátok társaságát, a hideg italokat. Az idei tavasz a járvány miatt azonban más volt: nekünk hiányoztak kedvenc vendéglátóhelyeink, nekik pedig hiányoztunk mi, a vendégek. Most a kényszerszünet után újra lehetőség van beülni egy-egy jó helyre. A Coca-Cola szeretné segíteni a vendéglátóhelyek fellendülését, és összekötni őket a rég látott vásárlóikkal. Ezért 2020. június 19-én ajándék üdítőitallal várják a kezdeményezésben részt vevő éttermek a vendégeket. Több mint 100 000 palack Coca-Cola áll készen, behűtve, országszerte közel 350 helyen, hogy együtt indíthassuk a nyarat!

A Groupon cég kutatása szerint az Egyesült Államokban az embereknek leginkább az éttermekben evés hiányzik legjobban a járvány miatt kialakult helyzetben, a megkérdezettek 50%-a nevezte meg ezt. Magyarországon a Pulzus Kutató végzett hasonló felmérést: nálunk a kulturális programok és a ’shoppingolás’ végzett az első helyeken, de dobogós lett még az utazások elmaradása és a vendéglátóhelyekre járás hiánya is (mindkettőre közel 30%-ban szavaztak).

Itthon most ismét adott a lehetőség, de az éttermeknek, bároknak elkél a segítség, hiszen az elmúlt hónapokat ezek különösen megsínylették, bevételeik drasztikusan csökkentek. A helyzet súlyosságát mutatják a Coca-Cola vállalat hazai adatai is: az azonnali fogyasztásra vásárolt termékeket értékesítő partnereik közel háromnegyedénél gyakorlatilag megállt a fogyasztás, és több mint 8200 étterem, büfé, bár, szálloda, panzió a korlátozások két hónapja alatt egyetlen palack üdítőt sem rendelt a vendégek hiánya miatt.

A korlátozások feloldásával az eddig zárva tartó ajtók kinyíltak, a teraszok is végre újra megtelhetnek élettel, a vendégek lassan visszatérhetnek. És ezt a Coca-Cola is szeretné támogatni!
Az elmúlt több mint két hónapban a vállalat célja az volt, hogy minél szélesebb körhöz juttassa el az egészség és biztonság megőrzését segítő üzeneteket, és segítse a rászoruló közösségeket. Ezért anyagi- és terméktámogatása mellett minden kommunikációs felületét átadta a Magyar Vöröskeresztnek – melynek munkáját az elmúlt évtizedben is segítette, és ezentúl is fogja.

Ezúttal pedig a gazdasági szempontból egyik leginkább sújtott közösséget, a vendéglátói szektort is támogatja a cég. A nyár beindultával fel lehet keresni újra a törzshelyeinket, vagy akár újakat keresni, és - persze a biztonsági előírásokat továbbra is betartva - jól érezni magunkat együtt.

Ezért június 19-én pénteken egy üveg ajándék Coca-Cola vár mindenkire, aki a programban részt vevő vendéglátóhelyek egyikébe betér. A fővárosban többek között olyan kellemes helyeken koccinthatunk a nyárra egy üveg Coca-Colával, mint a belvárosi Fröccsterasz és Bestia, vagy a bulinegyedben a Trap Café és a Füge Udvar. 

A vállalat a következő hónapokban is különböző módokon nyújt további segítséget a vendéglátóhelyeknek, hogy ismét egyenesbe kerüljenek. Ehhez most mi is hozzájárulhatunk, ha ellátogatunk a közel 350 hely egyikébe Budapesten és a megyeszékhelyeken, és koccintunk a nyárra és kedvenc vendéglátósainkra június 19-én, elsőként az ajándék Coca-Colával!