A McDonald’s globális központja a családok iránti elkötelezettségét új vállalások bejelentésével erősítette meg. Az étteremhálózat hosszú távú növekedési stratégiájában fontos szerepet játszanak azok a kezdeményezések, amelyek a márka ismertségét és lehetőségeit pozitív változások szolgálatába állítják. A tervezett lépések a gyermekek kiegyensúlyozott táplálkozását, az olvasás népszerűsítését, valamint a rászoruló családok támogatását kívánják elősegíteni – utóbbit a Ronald McDonald House Charities tevékenységén keresztül.

A vállalások fókuszában a Happy Meal menü áll, amelyet a vállalat 2022-ig mind a 120 piacán több szempont szerint is továbbfejleszt. Az öt pontban megfogalmazott vállalások¹ terén, így a kiegyensúlyozott menüválaszték, az egyszerűsített termékösszetétel, az átlátható tápérték-információk és a felelős reklámozás megvalósításában, valamint egyes termékcsoportok, így pl. a zöldség fogyasztás népszerűsítésében a magyarországi étteremlánc élen jár.

A hazai hálózat az elmúlt években folyamatosan fejlesztette Happy Meal kínálatát és a felelős marketing gyakorlatait, ezért számos pontban már jelenleg is teljesíti a globális vállalásokat.

A hazai Happy Meal menük nem tartalmaznak mesterséges aromákat és színezőanyagokat. A sült krumpliban, a zsemlékben, a marha- és sertéshús pogácsákban, a McNuggetsben és más csirkés és halas termékekben nincs tartósítószer. Azok a termékek, pl. a szószok, ahol ez élelmiszerbiztonsági szempontból elengedhetetlen, csak a technológiailag szükséges minimum mennyiségben tartalmaznak adalékanyagot vagy tartósítószert. Egyetlen McDonald’s termékben sincs nátrium-glutamát ízfokozó.

A részletes tápérték-információk a hazai éttermekben a papír tálcabetéteken és a vállalat honlapján is elérhetőek, így a vendégek a napi szükségleteiknek és ízlésüknek megfelelő, tájékozott döntést hozhatnak maguk és gyermekeik számára. Emellett 2014 óta a Mekilexikon transzparencia program keretén belül az alapanyagokról a vendégek részletes, sok esetben videofilmmel támogatott tájékoztatást kaphatnak.

Az EU Pledge aláírójaként (az EU Pledge több európai élelmiszeripari nagyvállalat gyermekeknek szóló élelmiszerreklámok önkéntes korlátozásáról szóló vállalása) a McDonald’s felelős vállalatként évekkel ezelőtt önként korlátozta reklámtevékenységét. Ennek értelmében jelenleg is csak az EU Pledge-ben meghatározott tápérték-kritériumoknak megfelelő menüvariációkat jelenít meg, illetve reklámoz. 12 év alatti gyermekeknek az éttermeken kívül egyáltalán nem hirdeti termékeit.

A hazai Happy Meal menükben választható ásványvíz, gyümölcslé és répakarika is. A TV-reklámokban elhelyezett üzenetek a gyümölcs- és zöldségfogyasztás fontosságára hívják fel a figyelmet.

A 2001-ben útjára indult kezdeményezés eredményeként a vállalat és franchise-partnerei világszerte eddig több, mint 370 millió könyvet adtak a gyerekek kezébe a Happy Meal menük részeként.  A program folyamatosan bővül, így 2019-re a gyerekek már több, mint 100 országban, egész évben választhatnak majd könyvet a Happy Meal-ben.

Magyarországon 2012-ben indult el az olvasás-népszerűsítő program. Ennek részeként évente több alkalommal ismeretterjesztő gyermekkönyveket csomagoltak a Happy Meal menükhöz. 2014-ben megjelent a kifejezetten a hazai vendégek számára megalkotott „Dóri és Marci nyomoz” című kötet, 2016-ban pedig interaktív olvasást népszerűsítő foglalkozások keretében fiatal színészek Csukás István meséiből olvastak fel országszerte több McDonald’s étteremben.