Folytatódik a “Zöldülnek a Királyok”, a környezettudatos üzlet verseny

Események
Tipográfia

Az egy éves program célja, hogy a budapesti és a pécsi Király utca üzleteinek közös koncepciót adva, környezettudatosságra ösztönözze az üzletek tulajdonosait, dolgozóit, beszállítóit és természetesen vásárlóit is. A versenyben 21 üzlet vesz részt, 12 Budapesten és 9 Pécsett. A mintaprojekt 2014. márciusáig tart.

A mintaprojekt fő támogatója a Magyar Telekom, amely hello holnap! kezdeményezése keretében ”Fenntartható tudatformálás”témában írt ki pályázatot 2012 év végén, melyet a SURVIVE ENVIRO Nonprofit Kft. nyert el.

 A tevékenységi kört illetően a szervező, Survive ENVIRO Nonprofit Kft. szakemberei arra törekedtek, hogy a lehető legszínesebb palettát állítsák össze az üzletek tevékenységi körét illetően, így széles spektrumot sikerült felölelni, azaz az alábbi vállalkozásokat vonták be a programba: hotelek, vendéglátó egységek, játszóházak, parkolóház, rendezvény helyszínek…stb. A Survive ENVIRO Nonprofit Kft. sok jelentős környezetvédelmi projektet valósított már meg hazánkban, de ez a program számukra is kihívás és fontos küldetés, hiszen a vállalkozásokkal történő egy éves közös munka egyfajta előkészítése és tesztelése egy, a jövőben az egész országra kiterjeszthető zöld üzlet hálózatnak, illetve védjegy rendszernek.

Májusban sikeresen lezárult a környezettudatos üzleti verseny szakmai programjának első fejezete, mely az üzleteknek szóló képzéseket és auditokat tartalmazta. Pécsett a Málitex, Ruhatár, Nappali Kávézó, Caflisch Kávéház, Belső Kert Galéria, Étkező/Enoteca-, Ezüstláz Ékszergaléria, Sipőcz Ház, Budapesten, az Akácfa60 Parkolóház, Best Western Plus Hotel Ambra, Casati Budapest Hotel, Orange Optika, Club22, Éléskamra, B+B ABC, Goa Home, Café Vian Gozsdu, Gipszkorszak Alkotó Játszóház, A Világbolt, Arioso Budapest, egységekben, valamint üzletekben végeztük el.

A budapesti és pécsi Király utcában működő Zöldüzletek az alábbi területeken tesznek folyamatos lépéseket környezeti teljesítményük javítására: energiahatékonyság (fűtés/hűtés, világítás, víztakarékosság), anyag- és energiahasználat racionalizálása, zöld beszerzés, környezetbarát termékek árusítása, csomagolás racionalizálása, rendezvényszervezés környezetbarát módon, takarítás környezetbarát termékekkel.

Az eddig eredmények azt mutatják, hogy az üzletek komolyan veszik és tartják vállalásaikat, és nem csak egymással, de ugyanakkor magukkal versenyezve is próbálják még hatékonyabbá tenni működésüket. Az elv a folyamatos fejlődés értékelése az üzlet saját eddigi teljesítményéhez képest. Az üzletek célja tehát a legnagyobb pozitív irányú százalékos változást elérése.

hírlevélfeliratkozás

newsletter

trendfm

Chef pincer banner