Új, magyar fejlesztésű felügyeleti egység kerülhet a NAV-hoz bekötött étel- és italautomatákba. Megkapta ugyanis a hatósági engedélyt a Tekinvest Holding Zrt.  Tekinvest AFE névre keresztelt megoldása. A teljeskörű telemetriai támogatással működő eszköz minden olyan helyen használható, ahol kezelőszemélyzet nélküli fizetési rendszerek működnek, így akár a parkolóautomatákba is beépíthető.

Megszerezte a felügyeleti szolgáltató engedélyt a Tekinvest Holding Zrt., így az ital- és ételautomaták tulajdonosai mostantól szabadon dönthetnek arról, hogy a Magyar Posta megoldását vagy a Tekinvest AFE felügyeleti egységet használják a NAV által előírt adatszolgáltatási kötelezettségük teljesítésére. A korábban élő szabályozás értelmében ugyanis az áruautomaták tulajdonosai kizárólag a posta felügyeleti egységét használhatták, ami 18-21 ezer darabos garantált megrendelést jelentett, hiszen ennyi gép működik Magyarországon.

 A Tekinvest Holding Zrt. nem ismeretlen a piacon, hiszen jelenleg 60 ezer darab adóügyi egységet és pénztárgépet működtet, ami 35 százalékos piaci részesedést jelent számára. "Mi vagyunk az egyetlen magyar cég, aki online pénztárgépet tervezett, gyártott és piacra dobott. Kézenfekvő volt tehát a felügyeleti szolgáltató engedély megszerzése is” – mondta Temesfői Zsolt, a Tekinvest Holding Zrt. vezérigazgatója. Hozzátette: „hiszünk abban, hogy a magyar és nemzetközi igényekre reagáló, kiemelkedő szolgáltatással és minőségi partnerkezeléssel van valódi esélyünk megjelenni ezen a telített piacon is. Emellett látjuk, hogy a speciális magyar online adóinformációs modellt nemzetközi szintéren sokan figyelik, és ahhoz, hogy a világpiacon megvessük a lábunkat, nagy szükség volt erre az üzletágra is”.

 Az új szereplő számára egyedülálló versenyelőnyt jelenthet például, hogy a Tekinvest AFE - ellentétben a jelenleg egyeduralkodó megoldással - a hardvertől kezdve a mesterséges intelligenciáig bezárólag integrált, teljes körű (wall-to-wall) megoldás, és 100 százalékban magyar fejlesztésű termék. Fejlesztésekor több százféle automatát vizsgáltak, egyeztettek a nemzetközi és a hazai piaci szereplőkkel, minden protokollt, igényt és működési rendet figyelembe vettek, így az eszköz, mint ahogy az előzetes tesztek visszajelzései is igazolják, rendkívül megbízhatóan működik. Ráadásul az esetleg felmerülő észrevételeknek, igényeknek megfelelően a rendszer az ügyféligényekkel összhangban testre szabható és rugalmasan alakítható, hiszen a Tekinvest Holding Zrt. mint üzemeltető a rendszer fejlesztője is egyben.

 A Tekinvest AFE segítségével mindezeken túl egy vállalatirányítási menedzsment rendszer is üzemeltethető, amivel jelentősen javítható az automatákat működtető vállalkozások hatékonysága, szolgáltatásaik minősége, így javítható a versenyképességük is. A rendszer tervezésekor alapvető szempont volt a biztonság, ami a hardverek, a szoftverek és az AFE egységek esetében is kiemelkedőnek számít. A Tekinvest ugyanis olyan szolgáltatási hálózati eszközöket is alkalmazott, amelyeket a világ 500 legnagyobb vállalkozásának 80 százaléka is rendszeresen használ.

 A Tekinvest AFE folyamatos fejlesztés alatt áll. Már most tudja kezelni például a parallel protokollt, amit a jelenlegi rendszer nem. Az ilyen felügyeleti egységgel felszerelt automatáknál már lehet majd sima vagy paypassos bankkártyával is fizetni, összekapcsolva akár bizonyos cafetéria szolgáltatásokkal is. A cég most az azonnali átutalási rendszer integrálásán dolgozik, de bármilyen szabványos eszköz, alternatív fizetési megoldás beépítésére készen állnak.

 A Tekinvest Holding Zrt. nem titkolt célja, hogy a magyar parkolóautomaták adatai is az ő felügyeleti egységein keresztül jussanak el az adóhatósághoz. Mint Temesfői Zsolt fogalmaz: „A műszaki megoldások területén ebben a szegmensben vannak speciális igények, például az akkumulátoros működés miatt sziget üzemmódban működnek a gépek. Ez a terület nekünk olyan piaci versenykihívás, amelyet műszakilag és üzletileg is képesek vagyunk kezelni. A magyar és nemzetközi igényekre reagálva itt is szeretnénk szolgáltatni”.