A Naked Grouse prémium whisky két éve megújult palackját ismerte el arany fokozattal idén a DBA Design Effectiveness Awards. Az indoklás szerint a whisky – az újratervezett üvegnek köszönhetően – kitűnően megkülönböztethető lett a piacon, és ennek eredménye az eladásokban is szépen megmutatkozott.

 A DBA Design Effectiveness Awards díjairól minden alkalommal üzletemberekből és kreatív ügynökségek szakértőiből álló nemzetközi grémium dönt. Az elismerés különlegességét az adja, hogy a bírák kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy a design mennyire hatékonyan támogatja az üzleti stratégiát és az értékesítést. 2019-ben a Kinship Creative ügynökség által újratervezett Naked Grouse whisky csomagolásának ítélték oda a fődíjat. A zsűri szerint az új palack sikeresen pozícionálta újra a terméket és szólította meg a fiatalabb, a whisky tradícióihoz kevésbé ragaszkodó fogyasztói réteget. A Naked Grouse márkastratégiája a meztelenségre, mint a felszabadultság, fesztelenség és letisztultság kifejező eszközére épült, így szólítva meg közvetlenül a célcsoportot.

 Az elismerés kapcsán a Naked Grouse globális marketing menedzsere, Elaine Miller elmondta: a megújult Naked Grouse-ból már az első évben, 2017-ben 21 százalékkal több fogyott, mint elődjéből, majd 2018-ban és 2019-ben is 22 százalékkal növelte eladásait. Hozzátette, már a bevezetés évében hét tekintélyes szakmai díjat nyert el a meztelenségre építő whisky márka. „A mostani elismerés rámutat arra, hogy a csomagolás megújítását célzó bátor, kockázatvállaló döntés meghatározó lehet egy márka sikerében. A Naked Grouse ezzel tudta magát megkülönböztetni a piacon, így kapott a mai kor ízlését jobban tükröző, különleges és határozott személyiséget” – mondta a szakértő.

 Bármilyen formabontónak és merésznek is tűnt a döntés 2017-ben, a márkastratégák jól mérték fel a piacot, hiszen globálisan a Naked Grouse lett az utóbbi évek egyik leggyorsabban növekedő whisky márkája. A Naked Grouse-t Magyarországon a Coca-Cola HBC Magyarország forgalmazza.