Elsősorban a szakszerű csapolás, a részletekre való odafigyelés és a sörözés élménye határozza meg, hogy egy söröző minőségi helynek számít-e – derült ki nemrég az egyik nagy online portál felméréséből.

A Dreher tavaly ősszel indította el Minőségi Csapolt Sör Programját, amelynek célja, hogy a vendégek minél magasabb színvonalon találkozzanak a sörökkel a vendéglőkben. A program keretében már több edukációs kisfilm és infografika is készült, sőt, eddig mintegy 50 söröző munkatársai vettek részt több körös tréningen és teszteken. Most, április 16-án pedig a legjobb csaposok versenyen is összemérhetik tudásukat.

Hogy milyen sör kerül a korsónkba, az nem csak a sörmesterek felelőssége. A kiváló receptúrák, értékes alapanyagok, valamint a gondos és biztonságos elkészítés után a sör szakszerű szállítása, tárolása, a vendéglátóhely hozzáértése is jelentősen befolyásolja a minőségét. Többek között a sör megfelelő szénsavassága, hőfoka, habjának mennyisége és állaga egyaránt elengedhetetlen a sörözési élmény kiteljesedéséhez, márpedig ezeket a paramétereket számos olyan, első ránézésre apróságnak tűnő kis dolgok is befolyásolhatják, amelyekre nem is gondolnánk. Hogy csak néhány példát említsünk, nem mindegy, hogy milyen alapossággal mosogatják el a poharat, amibe a sör kerül. A leghatékonyabb hatást a kézi mosogatással érhetjük el. A nem megfelelően mosogatott és tárolt pohár falán mikroszennyeződések maradhatnak, melyek – a csapolást megelőző megfelelő hideg pohárzuhany nélkül – túlzott habzáshoz vezethetnek. Ha viszont a nem megfelelően képzett hab nélkül kapjuk meg a sörünket, akkor az hamarabb oxidálódik, és az ízhatások nem érvényesülnek kellőképen.

Nemrég az Index egyik cikkében a Dreher Minőségi Csapolt Sör Program megbízásából feltett kérdésre például csak az olvasók 6,6 százaléka válaszolt úgy, hogy egyáltalán nem figyel arra, ki és hogyan csapolja számára a sört. A fogyasztók majdnem fele (46,5%) viszont úgy érezte, ha látja, hogy szakszerűen folyik a csapolás, rögtön tudja, hogy minőségi helyen jár. Ez utóbbi ismérve még a vendégek majdnem 40 százaléka szerint az, hogy a sörözőben a részletekre is odafigyelnek a kiszolgálás során, amellyel élménnyé teszik a sörözést. További fontos értékelési pontként szerepelt a sörök frissessége (21,7%), a nagy sörválaszték (15,4%) és az információnyújtás az egyes sörökről (14,8%).

A tavaly indított Dreher Minőségi Csapolt Sör Program egyik célja éppen az, hogy tudatosítsák a fogyasztókban, milyen elvásásokkal fordulhatnak a sörözők felé, megismertessék velük a szakszerű sörkezelés és csapolás ismertetőjegyeit. Így könnyebben ki tudják választani, hogy mely vendéglátóhelyeken kapják meg azt a magas színvonalú kiszolgálást, ami a tökéletes sörözési élményt biztosítja. A cél érdekében tavaly Kiss Ádám segítségével mutatták be számukra azt a több körös képzési programot, amelyen immár mintegy 50 vendéglátó egység munkatársai estek át. A témában infografika, illetve edukációs film is készült, valamint animációs videosorozat indult, melynek első része már elérhető.

 

„Természetesen miközben a fogyasztókat tájékoztatjuk, a program keretében a vendéglátóhelyeknek is megadunk minden segítséget ahhoz, hogy a legjobb teljesítményt nyújtsák. A csatlakozó sörözők munkatársai tréningeken vesznek részt, amelyeken a tapasztalatok szerint gyakran olyan szakmai részletek is előkerülnek, amik esetleg korábban fel sem merültek. A már képzett csaposokat ezután három körben titkos vásárlókkal teszteljük, és csak ezután léphetnek be a Dreher Minőségi Csapolt Sörözők körébe, melyet több reklámeszköz – például kihelyezhető világítótábla, sörhőmérő, sőt, aktuális kampányunk keretében a helyek közelében elhelyezett egy-egy citylight plakát – is jelez a vásárlók felé. De ezután sem engedjük el a kezüket, hiszen ez egy olyan klub, amelynek tagjai folyamatosan fejlődhetnek a magas színvonal megtartása érdekében. Április 16-án csapolóversenyt szervezünk a legjobbak számára, akik több mint ötven szempontot figyelembe véve mérhetik össze tudásukat a szakmai zsűri előtt” – emelte ki Szederkényi Zita, a Dreher Sörgyárak vállalati kapcsolatok vezetője.