Megváltoztatják az egyik legelismertebb éttermi kalauz pontrendszerét

Hírek
Tipográfia

A leginkább az Egyesült Államokban mérvadó Zagat eddig 30 pontos skálán értékelte a vendéglátó helyeket.

A Google még 2011-ben vette meg az 1979-ben Tim és Nina Zagat által alapított étteremajánlót 125 millió dollárért, és kedden alaposan átalakította a márkát új logóval mobilos alkalmazással és új értékelési rendszerrel – írja a Wall Street Journal.

Az eddigi egyedinek mondható 30 pontos skála helyett, a Yelphez és a TripAdvisorhöz hasonlóan egytől ötig pontozzák az éttermeket, igaz három kategóriában, így az étel, a design és a kiszolgálás is külön pontszámot kap. Míg az egy a gyenge teljesítményt jelöli, addig az öt a tökéletest.

A Google illetéskes vezetője szerint a 30 pontos rendszerek is voltak rajongói, így például a két legmenőbb amerikai éttermet, a 28 pontos Eleven Madison Parkot és a 27 pontos Blue Hillt is sikerült besorolni, de a felhasználók felmérései azt mutatták, hogy egyszerűsíteni kell az értékelésen. Bár a többek szerint a Zagat rendszere az öt pontig tartó skálával túlságosan leegyszerűsödött, de az öt ponton belül tizedpontok segítségével finom különbségeket is lehet jelezni.

A 37 éve indult Zagat kalauz először csak New Yorkra szorítkozott összegyűjtve az éttermekbe járók véleményét és megjelentetve azt. Később azonban kiterjedt San Franciscóra, Chicagóra és az Egyesült Államok többi városaira is. Ma már London Toronto és Vancuver esetében is használják ugyanazt a felmérési módszert.

hírlevélfeliratkozás

newsletter

trendfm

Chef pincer banner