Tisztul és nő a fesztiválpiac

Hírek
Tipográfia

Meg kell védeni a sikeres fesztiválokat Magyarországon, mert ezen a területen is élesedik a regionális verseny” – figyelmeztetett Joris Huijsmans, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója. A cég második alkalommal szervezett kerekasztal-beszélgetést a fesztiválok gazdasági, kulturális és közösségépítő szerepéről.

A Fesztivál-matek című rendezvényen a résztvevők – turisztikai szekértők, városvezetők, fesztiválszervezők és a nagy márkák képviselői – arra keresték a választ, hogy hogyan tehető egy fesztivál hosszú távon is sikeressé, hogyan tud profitálni belőle a helyszín, az ország és persze a fesztiválozók.

Témaindító beszédében Joris Huijsmans, a HEINEKEN Hungária Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a 2015-ös év kiemelkedő volt a hazai fesztiválok sikertörténetében. A vezérigazgató a folyamatos fejlődésben és az állandó megújulásban látja a fesztiválok hosszútávú sikerének titkát, hiszen ugyanazt, vagy nagyobb sikert ebben a műfajban sem lehet évről évre ugyanazokkal az eszközökkel elérni. Így a hagyományokat újításoknak kell kiegészíteniük. „Meg kell védeni a fesztiválokat, mert ezen a területen is élesedik a regionális verseny” – figyelmeztetett a vezérigazgató. A vezető arra is kitért, hogy a HEINEKEN a hazai fesztiválok 70%-át támogatja, így fontosnak érzik, hogy évről-évre egy fórum keretében összegezzék, mit is jelentenek a fesztiválok a magyar gazdaságnak.

Mártonné Máthé Kinga a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója expozéjában elmondta: a külföldi turisták által hazánkban eltöltött vendégéjszakák mindössze 22 százalékát adja a vidék, a hozzánk látogatók 78 százaléka a fővárost keresi fel. Ez az arány a magyar vendégek esetében értelemszerűen jóval magasabb (80 százalék). A vendégéjszakák közel egyharmada azonban épp a fesztiválszezonban realizálódik, így ez az idegenforgalom egésze szempontjából az egyik legfontosabb ágazatnak tekinthető. A fesztiválturizmus dinamikusan nő, a 2015-ös nyár pedig kiemelkedő volt mind a látogatószám, mind a bevételek szempontjából.

A fesztiváloknak helyet adó települések vezetőinek beszélgetésén Füziné Kajdy Zita, Orfű polgármestere elmondta, hogy bár a Fishing on Orfű látogatottsága nem mérhető a nagy fesztiválokéhoz, de a kistelepülés életében mégis meghatározó esemény lett. Orfű büszke rá, hogy 2008 óta minden évben megrendezi a zenei fesztivált, amelynek ötletére azonnal igent mondtak Kálocz Tamásnak és Lovasi Andrásnak, a Fishing on Orfű atyjainak. A községnek elsősorban a helyi vállalkozások bevételeinek növekedéséből származik extrabevétele, de sokkal fontosabb a település marketingjéhez adott érték.

hírlevélfeliratkozás

newsletter

trendfm

Chef pincer banner