Eataly ételparkok - Világszintű terjeszkedési tervek

Hírek
Tipográfia

Az ötlet eredetileg Torinóból származik. Oscar Farinetti egy régi vermut szeszfőzdénél kombinálta az elemi gasztronómiát, a bevásárlást és a főzést, amiből megszületett az Eataly koncepciója.

 „Azt főzzük, amit eladunk, és azt adjuk el, amit főzünk, eközben egy teljes élelmiszer bemutatót adunk elő” – mutatta be filozófiáját. Farinetti az Eataly részvények 60 százalékát birtokolja, míg a Coop Italia 40 százalékát. Olaszországban jelenleg 10 Eataly van, többek között egy régi római pályaudvaron és Milánóban egy átalakított színházban. Külföldön 17 létesítményhez adták a nevüket. Az Ebeltoft Group tanácsadói- és projektfejlesztési vállalat meg volt győződve, hogy ez a koncepció világszerte működőképes. 2010-ben New Yorkban egy 6 ezer négyzetméteres létesítményt hoztak létre, amivel már az első évben 70 millió dolláros forgalmat értek el. Ezt követte Chicago. A termékek 70 százaléka Olaszországból származik és nem olcsó. Japánban 13 Eataly található, Isztambulban 8 ezer négyzetméteres területen várják az érdeklődőket. 2013 végén Dubaiban is megnyitották az első Eatalyt.

2017-ig új központokat nyitnak Los Angelesben, Philadelphiában, Bostonban, Torontóban és Sao Paulóban, de a tervek között szerepel London, Párizs és Moszkva is. Olaszországban négy helyszínen tervezik új üzlet nyitását. Ezek közé tartozik a „Fico EatalyWolrd” projekt Bolognában, ahol 80 ezer négyzetméteren hozzák létre az „élelmiszerek Disneyland”-jét. A beruházás mintegy 55 millió dollárt tesz ki, a nyitást 2015-re tervezik. Emellett Ázsiában már érdeklődnek, hogy átvegyék ennek a gigantikus élelmiszerparknak a koncepcióját.

hírlevélfeliratkozás

newsletter

trendfm

Chef pincer banner