Mi, hol olcsóbb? Helyfüggő mobilmarketing Magyarországon

Hírek
Tipográfia
Magyarországon kerül bevezetésre a T-Systems International fejlesztése, amely helyszínre szabott, „akkor és ott” érvényes és garantáltan spammentes üzenetekkel képes magasabbra szinte emelni a fogyasztók és a hirdetők közötti kommunikációt. 

Az áttörést jelentő megoldás technikai hátterét hazánkban Magyarország legnagyobb infokommunikációs foglalkoztatója, az IT Services Hungary Kft. (ITSH)  biztosítja.

„Délután három és öt óra között gyakran üres az étterme/kávézója? Csábítsa be vendégeit egy vonzó kedvezménnyel éppen ebben az időszakban!”

„A szavatossági idő végéhez közeledő termékei vannak? Mondja el mindenkinek a közelben, hogy 30%-os kedvezménnyel adja őket!”

„Nem fér el az új kollekció az előző miatt? Végkiárusításról szóló ajánlatát küldje el azoknak is, akik csak átrohantak a plázán és nem vették észre a feliratot a kirakatban!”

„Vadonatúj terméke van és szeretné, ha a potenciális vásárlók tudnának róla? Mondja el nekik minél hamarabb a helyszínre szabott mobilmarketing-megoldás segítségével!”

Ilyen és ehhez hasonló konkrét példákkal illusztrálták a T-Systems International és magyarországi leányvállalata, az IT Services Hungary szakemberei egy budapesti sajtótájékoztatón, melyek azok a gyakori kihívások, amelyekre a Location Based Mobile Marketing (LBMM- helymeghatározáson alapuló mobilmarketing) rendszer mostantól Magyarországon is költséghatékony és innovatív megoldást kínál.

A reklámszakemberek azt már régóta tudják, hogy korunk egyik leghatékonyabb – mindezidáig mégis kiaknázatlan – marketingkommunikációs lehetőségét a mobiltelefonokra érkező szöveges üzenetek nyújthatják. E megoldás optimális felhasználását azonban sokáig akadályozta az ún. spamfaktor. Hiába ismert ugyanis önmagában az a tény, hogy a marketing-SMS-ek 98%-át nyitják meg a felhasználók, szemben a kereskedelmi célú e-mail üzenetek 20, a tweetek 29, illetve a facebook-postok 12%-os megnyitási arányával. Az adott üzenet elolvasása és mindenekelőtt az üzenet tartalmának kereskedelmi szempontból értelmezhető hasznosulása rendre elvérzett a relevancia, azaz az érvényesség próbáján: a felhasználók legnagyobb része nem élt a felkínált lehetőséggel… Mostanáig!

Posset László, a T-Systems International mobilmarketing fejlesztésekért felelős vezetője az LBMM-rendszer magyarországi indulása alkalmából tartott budapesti sajtóeseményen elmondta:

„Az LBMM-et azért nevezhetjük bátran a – smart phone-ok, vagy a smart metering mintájára – a mobilkommunikáció okosmarketingjének, mert épp az érvényesség kihívására kínál megoldást. Ami azt illeti, kétszeresen: térben és időben is. Az LBMM-mel ugyanis csak olyan üzeneteket juttatunk el a célközönséghez, amely akkor és ott aktuális a címzett számára. És ugyanez igaz fordítva: az üzenetet csak azoknak kézbesítjük, akik meghatározott időben, meghatározott helyen vannak. Nincs úgy nevezett meddőszórás. A kedvezményre jogosító SMS-t csak az kapja meg, aki akkor és ott fel is tudja használni, a hirdetőnek pedig egyetlen eurócentet sem kell olyan marketingüzenetekre költenie, amelyek a célközönségen kívül landolnak.”

A mérések és a visszajelzések révén ráadásul a  rendszer "tanítható", azaz finomhangolható és folyamatosan hatékonyabbá tehető.

A mobil marketing rendszer működésének alapja egy ún. geofencing  megoldás, amely érzékeli azt, ha az – erre korábban felhatalmazást adó – ügyfél a promóció helyére érkezik. Az előfizetők mozgását a rendszer nemcsak egy-egy, a virtuális téren belül zajló konkrét eseményhez kötve tudja előre jelezni, hanem ún. prediktív modellezés alapján is. (E big data-megoldás lényege az, hogy egyes fogyasztói csoportokat összekapcsolnak meghatározott időszakokkal és helyszínekkel, ezáltal megbecsülhetővé válik e csoport tagjainak várható mozgása is.)

A sajtóeseményen elhangzott: az SMS-ben érkező ajánlat fokozott – „itt és most” – érvényessége miatt a mobil hirdetés üzeneteire adott fogyasztói válaszarány akár ötször olyan magas lehet, mint a hagyományos marketingmegoldások esetében. Ráadásul a kedvezményt SMS-küldéssel aktiváló, ún. opt-in előfizetőkből nagyobb eséllyel lesznek a konkrét termékek vagy szolgáltatások vásárlói is, mint a hagyományos mobilmegoldásokal megszólított látogatókból.

 

hírlevélfeliratkozás

newsletter

tork

Chef pincer banner