Szlovénia a következő négy év évben az úgynevezett boutique turizmusba (magas színvonal, személyre szabott kiszolgálás) fektet be, így több gazdagabb turistát kíván az országba vonzani.

Európa gazdagabb országait és az Egyesült Államokat célozza meg az a kampány, amelyet a szlovén turisztikai szövetség (STO) indított a napokban a Las Vegas-i idegenfogalmi vásáron. A szövetség pályázatot írt ki európai partnerek felkutatására is az osztrák, a benelux, a francia és a svájci piacokon.

"Szeretnénk növelni Szlovénia ismertségét és hírnevét mint előnyös turisztikai helyszínét" - írták a közleményben. Hozzátették: Szlovénia a mérete és az infrastruktúra hiányosságai miatt nem alkalmas a tömegturizmusra, így elsősorban olyan turistákat érdeklődését akarják felkelteni országuk iránt, akik gazdagok és hajlandóak fizetni az egyedülálló kínálatért.

Szlovénia idén 225 ezer eurót irányzott elő a projekt népszerűsítésére.

Egyes közvélemény-kutatások szerint a következő tíz évben a luxus és a boutique turizmus 6,2 százalékkal nő évente, míg az általános turizmus mindössze 4,8 százalékkal - írta a szlovén sajtó.

Turisztikai szakemberek úgy vélték: a jövőben gazdag turisták várhatók Brazíliából, Oroszországból, Indiából és Kínából is, de azok a látogatók, akik ötcsillagos szállodákban szállnak meg és egyedülálló attrakciókra vágynak továbbra is Európából és az Egyesült Államokból érkeznek majd a legtöbben.