Az IKEA svéd bútoráruházlánc évek óta intenzíven fejleszti gasztronómiai kínálatát.

Az üzletlánc éttermei hatalmas népszerűségnek örvendenek. Az Ikea Food Services cégvezetője szerint a vállalat az értékesítést tekintve a világon a 6. legnagyobb gasztronómiai üzletláncnak számít. Az IKEA jelenleg az élelmiszerek házhoz szállítási szolgáltatásával kísérletezik.
Ingvar Kamprad, az IKEA áruházlánc alapítója mondta, hogy „éhesen nem lehet üzletet kötni”. Ez a filozófia – többé-kevésbé véletlenül – odavezetett, hogy az üzletlánc a gasztronómiai piac fontos szereplőjévé vált.

- Piaci pozíciónk új üzleti lehetőségeket kínál a számunkra, ami felelősséggel is jár. Szeretnénk élenjárni az egészséges és fenntartható módon előállított élelmiszerek terén – nyilatkozza Michael La Cour, az Ikea Food Services AB vezérigazgatója.
A vállalat aktívan törekszik célja megvalósítására. Az üzletember az egész világon emberek milliói által kedvelt svéd húsgolyókat hozza példának, amelyek nem régóta vegetáriánus formában is kaphatók az eredetihez képest alacsonyabb áron. La Cour hangsúlyozza, kevés cég döntött volna úgy, hogy saját vezető termékével szemben konkurens ételt kínál, és egészséges ételeket sorol fel példaként, amelyek az áruházlánc éttermeiben kaphatók – előételek, italok, sőt probiotikumok.

A svéd nagyvállalat megerősítette, hogy már a 2017. pénzügyi év végére a világ 6. legnagyobb gasztronómiai üzletlánca lett. Az IKEA nem hozza nyilvánosságra az erre az üzleti szegmensre vonatkozó eladási adatait, azonban az áruházlánc éttermeinek népszerűségét figyelembe véve el lehet képzelni az üzletág méretét. 2017-ben az egész világon több mint 936 millió ember kereste fel az áruházakat, és ugyanebben az időszakban 2,3 milliárd ügyfél használta az ikea.com szolgáltatásait.
Ez a második szám annyira jelentős, hogy az IKEA tesztelni kezdte a gasztronómiai termékek házhoz szállítási szolgáltatásait. Erről tájékoztat a Co.Design szolgáltatás, amely az áruházlánc képviselői részéről megkapta a jóváhagyást. Szóvivőjük nem osztott meg részleteket arra hivatkozva, hogy a vállalkozás még nagyon korai fejlesztési szakaszban van. Így nem ismert, hogy a cég meleg, fogyasztásra kész élelmiszert, vagy hűtött és felmelegíthető, vagy fagyasztott ételeket akar szállítani.

2017 végére az IKEA a világ 49 országában 403 létesítménnyel rendelkezett, köztük franchise típusúakkal is. A 2018. pénzügyi évben az áruházlánc bevétele 38,8 milliárd euró volt.


Forrás: ikea.com