Mario, a robot lett a sztár a világ legnagyobb idegenforgalmi vásárán Berlinben

Hírek
Tipográfia

Szerdán megnyílt az ötvenedik ITB, ahol Magyarország 300 négyzetméteres standdal képviseli magát – a legkomolyabb téma idén a 4.0-ás ipar néven is ismert digitalizáció.

A jubileumi, 50. ITB-n Magyarország ismét nemzeti standdal jelentkezik, amelyen a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében 300 négyzetméteren mutatják be a magyar turisztikai kínálatot, elsősorban a legnagyobb küldő piacra, Németországra összpontosítva.

19 nyelven beszél Mario, a robot

A vásáron 1069 standon 187 országból csaknem 10 ezer kiállító mutatja be szolgáltatásait és termékeit, például szállodákban vagy konferenciaközpontokban használható emberszabású robotokat, amelyek felvilágosítással tudnak szolgálni az adott intézmény vendégeinek. Ilyen robot a vásár egyik sztárja is, Mario, aki az egyik nagy nemzetközi szállodalánc "alkalmazásában áll" és 19 nyelven beszél.

A negyedik ipari forradalomnak nevezett digitális átalakulás nemcsak látványosságként jelenik meg a turisztikai ágazat legnagyobb rendezvényén, hanem az egyik legfontosabb téma is: az ITB nagyjából 200 szakmai fóruma közül 25 foglalkozik az idegenforgalom és a 4.0-ás ipar néven is ismert digitalizáció összefüggéseivel - adta hírül az MTI.

maldivitbBemutatkozott a Maldív-szigetek (Fotó: ITB Berlin)

A szervezők 170 ezer vendégre, köztük 100 ezer szakmai látogatóra számítanak a vasárnapig tartó vásáron, amelynek megnyitóján az ágazat németországi szereplőit összefogó szövetség (BTW) vezetője rekorderedményekről számolt be. Michael Frenzel kiemelte, hogy tavaly 1,184 milliárd ember látogatott külföldre, ami 4,4 százalékos növekedés az eddigi csúcsévhez, 2014-hez képest, az idén pedig a várakozások szerint eléri az 1,2 milliárdot a nemzetközi turizmusban részt vevő fogyasztók száma.

Visszafogják magukat az utazás világbajnokai

Az utazás világbajnokaiként számon tartott németek nagyban hozzájárultak a növekedéshez, a 82 milliós országban tavaly 21 nap volt az egy főre jutó kül- és belföldi utazások időtartama, összesen pedig 1,67 milliárd napot utaztak a németek, ami 1,8 százalékkal meghaladja a 2014-ben regisztrált előző rekordot.

Ugyanakkor a menekültválság, a terrorfenyegetettség és a politikai feszültségek miatt óvatosabbak lettek a németek, januárban egymillióval kevesebben foglaltak le utakat, mint egy évvel korábban. A visszaesés főleg az észak-afrikai országokat érinti, és mindenekelőtt Törökországot, ahová 40 százalékkal kevesebb nyaralásra fizettek elő, mint tavaly. A BTW vezetője szerint azonban nem esik vissza a németek utazókedve.

"Lehet, hogy még nem ül mindenki a bepakolt bőröndökön, de biztos vagyok benne, hogy az idén is bepakolnak majd és utaznak"

- mondta a szakember

hírlevélfeliratkozás

newsletter

trendfm

Chef pincer banner