Nemzeti tanúsító védjegyek a szálláshelyek minőségi garanciájáért

Hírek
Tipográfia

A szálláshelyek kötelező minősítésének megszűnésével új nemzeti tanúsító védjegyrendszert alkalmaznak a szálláshelyek szolgáltatásainak minősítésére hazánkban.

A Nemzetgazdasági Minisztérium a szakmai szervezetekkel szoros együttműködésben 5 szálláshely típusra (falusi, kemping és üdülőháztelep, szálloda, magánszállás) működtet nemzeti tanúsító védjegyrendszert, amelyek a szolgáltatások minőségi garanciáját segítik elő. 

A fogyasztók és a védjegyrendszerhez csatlakozott szálláshely-szolgáltatók közös érdeke, hogy a védjegyet kizárólag a minősített szolgáltatók használják. A szálláshelyi adatbázisokban és a kereskedelmi kommunikációban sajnos előfordul, hogy olyan létesítmények is használnak minőségi kategóriára vonatkozó besorolást, akik erre nem lennének jogosultak, mivel nem kérték a védjegyrendszerben történő minősítésüket.

A szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet értelmében megszűnt a szálláshelyek kötelező minősítése, ennek alapján a minősítés önkéntes tanúsító rendszerek útján történhet. A kormányrendelet 2012. június 30-ig adott lehetőséget a korábbi minősítési rendszer szerinti besorolási kategóriák alkalmazására, napjainkra ez a lehetőség már megszűnt, új lépett életbe.

 A vendégszoba, vendégház esetében az új védjegy jelképe a korona, a falusi szálláshelyeknél pedig napraforgó. A kempingek esetében a védjegy csillag vagy üdülőház-telep osztály, míg szállodák a Hotelstars elnevezésű védjegyrendszerbe tartoznak.

 A korábbi önminősítésen alapuló szálláshely kategóriák előírásai az új védjegyrendszer minőségi kritériumaival nem teljesen egyeznek meg, mivel a szakmai szervezetek - a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően – korszerűsítették az 1998-ban kialakított minősítési szempontokat. Ezért a szolgáltatóknak esetenként korszerűsítéseket kell végrehajtaniuk ahhoz, hogy megőrizhessék a védjegyrendszerben is a korábbi besorolási kategóriájukat. Ez azonban nélkülözhetetlen a szolgáltatások színvonalának javításához, és a nemzetközi a versenyképesség javításához. Különösen a szállodák esetében tapasztalható, hogy a 15 európai országban működő összehangolt minősítő rendszer követelményeit a hazai szállodák gyakran csak a szolgáltatási színvonal javításával, választékának bővítésével tudják teljesíteni.

 

hírlevélfeliratkozás

newsletter

trendfm

Chef pincer banner