2013-ban is népszerű volt a belföldi turizmus az Európai Unióban

Turizmus
Tipográfia

Az Európai Unió megbízásából készült legfrissebb Eurobarometer kutatás az európai lakosság turizmussal kapcsolatos attitűdjeit, preferenciáit és utazási szokásait vizsgálta. Az eredmények szerint 2013-ban az unió állampolgárainak 70%-a vett részt legalább egyéjszakás utazáson, 2014-ben pedig 82% tervez hosszabb-rövidebb utazást.

A kutatás arra is rávilágított, hogy az előző évekhez hasonlóan 2013-ban is a legtöbben saját országukon, illetve az Európai Unión belül maradtak, 2014-ben pedig az utazást tervezők 50%-a tervez belföldi, 42%-a egyéb EU-n belüli utazást.

2013-ban az Európai Unió polgárainak 70%-a tett legalább egyéjszakás utazást, 2 százalékponttal kevesebb, mint egy évvel korábban. Legalább négyéjszakás utazást az európaiak 84%-a tett 2013-ban. Ezen legalább négyéjszakás utazások többségét belföldön töltötték (Görögország: 87%, Horvátország: 84%, Olaszország: 81%; Magyarország 70%-kal az ötödik a listában), vagy legalábbis az EU-n belül maradtak.

Az Európai Unió lakosai tapasztalt, magabiztos utazók, akik szeretik maguk megszervezni utazásukat: a válaszadók 58%-a (2012-ben: 53%-a) az interneten keresztül szervezte meg legalább négynapos utazását, és az utazók 41%-a az utazás különböző elemeit legalább egyszer maga állította össze, nem utazási csomagként vásárolta meg.

Az internet népszerűségének növekedése ellenére továbbra is nagyon fontos a barátok és ismerősök véleménye. A „szájreklámot" az utazók 56%-a vette figyelembe, többen, mint az internetes oldalakat (46%), a válaszadók harmada tartja fontosnak a személyes tapasztalatot.

A legnagyobb arányban (44%) legalább egyszer 20 férőhelyesnél nagyobb szállodában vagy bérelt szálláshelyen szálltak meg, ezt követte a rokonok és barátok által biztosított szálláshely (43%), majd a 20 férőhelyesnél kisebb szálloda vagy egyéb bérelt szálláshely.

2014-ben is népszerű lesz a turizmus: a gazdasági nehézségek ellenére a válaszadók 77%-a nem mond le az utazásról, bár 33% kénytelen változtatni eredeti elképzelésein. A 2014-ben utazó válaszadók 42%-a hosszabb, 4–13 éjszakás utazást tervez, 32% ennél rövidebbet, 13 éjszakásnál hosszabb utazást 27% tervez. Elsősorban belföldi (50%), illetve Európai Unión belüli (42%) úti célt választanak. 2014-ben is Spanyolország számíthat a legtöbb turistára Európából (11%), illetve Olaszország (8%) és Franciaország (7%), ezt követi az USA és Kanada (5%), majd Németország, az Egyesült Királyság, Görögország és Ázsia egyenként 4%-kal.

hírlevélfeliratkozás

newsletter

trendfm

Chef pincer banner