Idén is a Borháló Borkereskedés lesz a Sziget Kft. nyári rendezvényeinek - a Volt, a Balaton Sound, a Sziget, a B.my.Lake és a Strand Fesztivál - kizárólagos borbeszállítója.

Idén a Borháló a Mátrai borvidéket képviselő Dubicz Borászat és Szőlőbirtokkal közösen alkotta meg a Sziget fesztiválok borait. A fehér alapbor kétötödét a sauvignon blanc teszi ki, a maradék háromötöd részt három fajta - chardonnay, pinot blanc és  muscat ottonell - adja egyforma arányban.

A Borháló tavaly 785 ezer liter bort adott el, ezen belül 4,5 százalékot, 35 ezer litert tett ki a fesztiválokon történő értékesítés.

A Sziget-rendezvényeken stabilan őrzik vezető szerepüket a rozék az összes vendéglátóhelyi eladás 52 százalékával, a fehér az előző évi 45 százalékról az összmennyiség egyharmadára esett vissza, ezzel szemben a vörösborok forgalma dinamikusan nőtt.

A látogatók száma a rendezvényeken évről évre ingadozik, ennek függvényében évente 35-45 ezer liter bor értékesíthető a nagy nyári fesztiválokon. Az egy főre jutó fogyasztás tavaly 2016-hoz képest 10,5 százalékkal nőtt; a Borháló idén további 15-20 százalékos bővülésre számít.

A Borháló Borkereskedés 2013 elején alakult, a Sziget-fesztiválok hivatalos borbeszállítója 2016-ban lett. Kínálatában közel 150 nagy kiszerelésű bor és további 250 borkülönlegesség szerepel. Magyarországon jelenleg 47 Borháló borkereskedés működik, a rendszeres vásárlók száma meghaladja az ötvenezret - közölte a borkereskedés.