Jelentősen megnőtt az érdeklődés idén a borászati rendezvények iránt, 50 százalékkal meghaladta a tavaly ilyenkor mért adatokat - derül ki Lounge Group elemzéséből, amelyet a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) megbízásából készített.

Az elemzés szerint az őszi turisztikai szezon elején folyamatosan, lassan nő az érdeklődés az interneten az utazások iránt. Ugyanakkor a lakosság 57 százaléka továbbra is bizonytalannak érzi az idei szezonra tervezett kikapcsolódását. Még inkább felértékelődött a belföldi turizmus, ezt legjobban a borturizmus iránti érdeklődés tavalyi évhez képest kiugró növekedése támasztja alá.
A Budapesttel kapcsolatos említések háttérbe szorultak az interneten, helyét átvették a borkóstolókról, borászatokról és szüretekről szóló bejegyzések. A 18-29 évesek, a magasabb iskolai végzettségűek, illetve a fővárosban vagy megyeszékhelyeken élők voltak azok, akik az átlagosnál nagyobb arányban utaztak kifejezetten borturizmus céljából.
    A szürettel kapcsolatban a felhasználók leginkább a Balatont és Badacsonyt említették, a magánszüreti események nagy részét is az élménybeszámolók alapján a balatoni régióban tartották. A top térségek és helyszínek listáján szintén a magyar tenger vette át a vezető helyet, a Badacsonnyal és Tokajjal összefüggő említések száma megduplázódott, a top helyszínek között pedig megjelent Villány is. A Szekszárdi Szüreti Napok, a Badacsonyi Szüret és a Winelovers események kerültek a figyelem középpontjába, amiből szintén jól látszik, hogy a borturizmus iránti érdeklődés jelentősen emelkedett az elmúlt időszakban.

 

MTI