Több mint 20 pincészet egy márka alatt – Itt a BalatonBor

Hírek
Tipográfia

Elkészült a régió első közösségi bormárkája, a BalatonBor, amelynek első, 2015-ös évjáratát a Gourmet Fesztiválon mutatták be.

A Balaton régió vezető termelői először jelentek meg egységes arculattal és azonos címkével, amelyen csupán a termelő neve különbözteti meg a borokat. A BalatonBor mindegyik palackja az előre megadott kritériumrendszernek megfelelő stílusú, azaz a fajta legjavát és a termőhely egyediségét is szépen felmutató, a friss és fiatalos arculathoz illő olaszrizling - derül ki a Balatoni Kör közleményéből.

Külföldön is megjelenennek

A regionális szakmai szervezet hangsúlyozta, hogy az egyik legelterjedtebb hazai szőlőfajta új minőségi modelljét képviselik, noha az olaszrizling legkiválóbb tételei korábban is többnyire a Balatonról érkeztek.

A szervezők fontosnak tartják, hogy a legjobb európai sztenderdeket honosítsák meg az első régiós márka bevezetésével, ezért kezdettől a hazai bemutatókkal párhuzamosan külföldön is megjelennek. Berlinben például a magyar turisztikai képviselet külön kirakatot rendezett be erre a célra, és a legnagyobb német turisztikai vásáron is bemutatták a BalatonBort.

A koncepció kialakításában Kardos Gábor, a Balatoni Kör megszervezője, megvalósításában pedig Laposa Bence, a szervezet jelenlegi elnöke töltött be vezető szerepet, míg a szakmai hátteret adó minőségbiztosítási rendszer kialakításában és a borbírálat megszervezésében Kovács Tamás szerepe volt meghatározó, miként korábban a Csopaki Kódex kialakításában is.

A borpiacon, a gasztronómiában és a turizmusban is elsősorban a régiók versenyeznek Európában, nagyon erős régiós márkák vannak jelen a világpiacon, így az első régiós bormárka modellértékű kezdeményezés lehet Magyarországon.

Észrevehetőekké válnak

Laposa Bence azt hangsúlyozta, hogy a jövőben is bármelyik balatoni termelő készíthet BalatonBort, aki kész megfelelni a minőségi kritériumoknak, amivel termelői szövetségként a szőlő- és borágazat jövőjét is építik a régióban.

Áprilisi számunkban a badacsonyi borász, Váli Péter lapunknak már mesélt a BalatonBorról, amellyel már észrevehetőekké tudnak válni:  

„Ha én például ebből az olaszrizlingből készítek 1500 palackot, az elenyészik a piacon, de ha 30 borász készít 1500-at, akkor azzal a 45 ezer palackkal már oda lehet menni egy nemzetközi kereskedőhöz, áruházlánchoz. Öt év múlva pedig már lehet, hogy ez 250 ezer vagy 500 ezer palack lesz, amivel már észrevehető szereplők lehetünk.”

– mondta a Chef&Pincérnek a borász.

hírlevélfeliratkozás

newsletter

tork

Chef pincer banner