Egy csésze méltányosság

Hírek
Tipográfia

coffee
Minden év májusának második szombatja a Méltányos Kereskedelem világmozgalmának napja. Az első hivatalos fair trade szervezet 1964-ben jött létre. A Starbucks megalakulása óta elkötelezett a méltányos kereskedelem ügyéért és azért, hogy a kávét, teát és kakaót etikus és fenntartható módon vásárolja meg a termelőktől.

A vállalat életében kiemelt fontosságú a fejlődő országokból származó kávébabok farmereinek támogatása, életminőségük javítsa, munkájuk méltányos díjazása.

A fair trade kereskedelem során az általános világpiaci áraktól függetlenül olyan egyedi ár kialakítása a cél, amely valóban kifejezi az előállítók anyagi és munkaráfordításait, ezzel hosszú távon az egyenlőtlenség csökkentését szolgálja. „2013-ban még a Starbucks kávék 95%-a származott olyan forrásból, melyet nemzetközi fair trade szervezetek hitelesítettek, ez az adat a tavalyi évben 96%-ra emelkedett. A Starbucks célja, hogy támogassa a farmereket és azokat a városokat, falvakat, ahol élnek, hiszen ezeknek az embereknek egyetlen megélhetési forrása a kávé termesztése” - mondta el Szabó Orsolya, a Starbucks regionális marketing specialistája.

A Starbucks kávéi három különböző régióból, Latin-Amerikából, Afrikából és Arábiából, illetve Ázsiából és Óceániából származnak, melyek mindegyike gazdaságilag elmaradottabb, így a helyi termelőknek szükségük van a támogatásra. A kávézólánc Costa Ricában nyitotta meg első, kávétermelőket támogató központját azért, hogy a C.A.F.E. (Coffee and Farmer Equity) gyakorlatát a valóságba átültetve azon dolgozzon, hogy a kávébabok etikus kereskedelem útján kerüljenek az üzletekbe a fogyasztókhoz. Azóta hasonló kezdeményezéseket támogat Kínában, Ruandában, Etiópiában, Tanzániában, Kolumbiában és Guatemalában. A Starbucks eddig 240 hektárnyi földterületet fogadott örökbe azért, hogy ezeken az ültetvényeken a hatékony és etikus gazdálkodással kapcsolatos kutatásokat folytasson, és a bevált gyakorlatot megossza más kávérégiók farmereivel. A vállalat azonban nemcsak tudását adja át a föld művelőinek, hanem kölcsönökkel is segíti őket. 2014-ben a kávézólánc 16,3 millió dollárral segítette a kávétermelőket, melyet nemzetközi fair trade szervezetek juttattak el a gazdákhoz.

 

hírlevélfeliratkozás

newsletter

tork

Chef pincer banner