Növekedésnek indult a sörpiac

Hírek
Tipográfia

2014-ben 2%-kal növekedett a söripar hazai értékesítése. A hűvös nyár miatt elmaradt a kiugró forgalom a tavalyi szezonban, de a piaci összkép mégsem borús – áll a Magyar Sörgyártók Szövetségének lapzártánk után kiadott sajtóközleményében.

A szövetség által közölt sörpiaci mutatók szerint tavaly összesen 6,2 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt. Ebből 5,8 millió hektoliter sör fogyott itthon. Ezen belül csaknem 23%-kal nőtt a prémium sörök forgalma, amiből százezer hektoliterrel fogyott több, mint 2013-ban. Folytatódó trend maradt a gazdaságos árkategória erősödése, tavaly 5,7%-os mértékben. „A 2013-as jövedéki adó emelést és az ezt követő fogyasztási visszaesést követően, tavaly kezdett magára találni a magyar sörpiac. Óvatosan optimisták vagyunk a növekedési lehetőségeket illetően, feltéve hogy folytatódik a gazdasági konjunktúra és sikerül kiszámítható és tervezhető szabályozási környezetet teremteni a söriparnak a kormányzattal együttműködésben” – mondta dr. Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója, aki hozzátette: „Gyors ütemben fejlődik a modern magyar gasztronómia. A sör izgalmas része lehet ennek, köszönhetően az állandó innovációnak, amit a hazai söripar és kézműves sörgyártás képvisel.” A szövetség az idén első ízben tervez a sörpiac bővítésére és a sörkultúra elmélyítésére irányuló fogyasztói kampányt.

hírlevélfeliratkozás

newsletter

tork

Chef pincer banner