Egyre kevesebben isznak egyre több bort

Hírek
Tipográfia

A borfogyasztási és vásárlási szokások érdekes változásáról közölt adatokat szeptember elején a GfK Hungária. A szeszesitalok forgalmának negyedét a borok teszik ki. A vásárlói kör nagysága az utóbbi két évben 10 százalékkal csökkent, ennek ellenére a fogyasztás nőtt a háztartások körében.

A borvásárlási szokások alapján kirajzolódnak a jellemző fogyasztói szokások: az idősebb korosztályok inkább száraz fehér- és vörösborokat vásárolnak és fogyasztanak, míg a negyven évesnél fiatalabbak és a fővárosiak közül tízből négyen a rozékat részesítik előnyben. Szintén kedveltebb a rozé a magasabb jövedelmű háztartások körében. Magyarországon minden második háztartás vásárol bort valamilyen rendszerességgel. Az elmúlt három évben ez az arány csökkenő tendenciát mutat: két éve még tízből hat háztartás tartozott a borvásárlók közé, azóta viszont csaknem 10 százalékkal szűkült a vásárlói kör. Az értékesített bormennyiség ugyanakkor némi növekedést mutat. Ez annak köszönhető, hogy bár kevesebb a vásárló, az intenzívebb fogyasztók továbbra sem mondanak le a borról, sőt az egy háztartásra jutó mennyiség növekedett. Jó hír a borászatoknak, hogy biztatóan alakult az elmúlt években a vásárlási gyakoriság, átlagosan havonta emelnek le egy-két palackot a polcokról a vásárlók. Az egy háztartás által egy évben megvásárolt mennyiségben is növekedést mértek: egy-egy vásárló háztartás az év során átlagosan 32-33 liter bort vesz meg, ami 11 százalékkal magasabb a két évvel korábbinál. Egy alkalommal átlagosan 3 palackot vásárolnak. A háztartások egyre több bort vásárolnak hipermarketekben. A diszkontok őrzik második helyüket a mennyiségi részesedést tekintve, de csökkent a szerepük a borbeszerzésben. Szintén jelentős a hagyományos csatornákon, elsősorban a borszaküzletekben, illetve a termelőtől történő beszerzés.

hírlevélfeliratkozás

newsletter

tork

Chef pincer banner