Töretlen a skót whisky népszerűsége

Hírek
Tipográfia

Csökkenő értékesítés, változatlan dobogósok, népszerű skót whisky – ezek jellemezték 2013-ban a magyarországi szeszpiacot. Bár a 2012-es statisztikákkal ellentétben tavaly a prémium kategóriás italok forgalma is csökkenő tendenciát mutatott, a skótok nemzeti italának menetelése mégis töretlen.

2013-ban 58 millió liternyi szeszt értékesítettek Magyarországon, az eladás mértéke azonban évről évre körülbelül 1,5%-kal csökken. Nem csupán a teljes hazai szeszpiacon, de a forgalom közel negyedét képező prémiumszeszeknél is csökkenés figyelhető meg, ezek értékesítése 3,5%-kal esett vissza. A szeszpiaci kategóriák dobogósai azonban nem változtak, hiszen továbbra is a keserűk a listavezetők, a második helyet pedig a pálinka foglalja el. A bronzérem tulajdonosa változatlanul a whisk(e)y, a vodka pedig a magyar fogyasztók negyedik kedvence.

A prémium kategória harmadik legjobbjának számító whisk(e)yk közül továbbra is a skótok vezetnek, de folyamatosan növelik piaci részesedésüket az amerikai márkák is. 2013 harmadik legnagyobb standard házasított whiskyje a The Famous Grouse lett. A hamisítatlan skót kultúra itala 100 éve házasítja mesterien a legjobb minőségű maláta- és gabonapárlatokat Skócia tradicionális malátakészítő területén, Perthshire-ben. A fajdkakassal fémjelzett márka több mint 30 éve a skótok legkedveltebb whiskyje, hazánkban azonban mindössze öt éve debütált. Forgalmazását nem sokkal érkezése után a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. vette át, azóta kimagasló növekedési ütemet mutat. Az előző évhez képest 2013-ban 24%-kal ugrott meg az értékesítések száma, amely egy év alatt 40%-os árbevétel- és 18%-os disztribúciós növekedést jelentett. A „folyékony fajdkakas” értékesítése a piac minden szegmensében bővült, ám a legjobb eredményt tavaly is a vendéglátás területén sikerült elérni.

hírlevélfeliratkozás

newsletter

tork

Chef pincer banner