Elindítja ásványvíz-exportját a Coca-Cola Magyarország

Hírek
Tipográfia

A szénsavas üdítők és gyümölcslevek után ásványvizeinek exportját is elindítja a Coca-Cola Magyarország. A cég az elmúlt hónapokban 700 millió forintból - amelyből 210 millió forint uniós támogatás volt - bővítette zalaszentgróti ásványvíz-palackozóját, Bistra néven pedig egy teljesen új, kizárólag export piacra szánt terméket fejlesztett ki.

A beruházást - az ásványvíz-palackozás elindításával - Szijjártó Péter, külügyi és külgazdasági ügyekért felelős államtitkár és Nikos Kalaitzidakis, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezetője avatta fel a mai napon.

A 4,5 millió lakosú horvát piacra szánt Bistra ásványvízből a tervek szerint 6 millió liter készül az idén, amelynek köszönhetően megközelítőleg duplájára bővül a teljes hazai ásványvíz-kivitel mennyisége.

A társaság mostanáig 12 milliárd forintot költött ásványvíz-palackozója fejlesztésére. A NaturAqua - amelyet szintén Zalaszentgróton palackoznak - árbevétel alapján ma már a legnagyobb szereplő a hazai ásványvízpiacon, a NaturAqua Emotion pedig az ízesített ásványvizek kategóriájában a legnépszerűbb termékcsalád. A zalaszentgróti palackozó összesen 200 embernek biztosít munkalehetőséget.

„Az elmúlt két évben a Coca-Cola Magyarország exportárbevétele megduplázódott, 8 milliárd forintról 18 milliárdra nőtt. Büszkén mondhatjuk, hogy dunaharaszti és zalaszentgróti üzemeink ma már Európa 22 országának piacait látják el.” - emelte ki Nikos Kalaitzidakis ügyvezető.

 "A nagy nemzetközi vállalatokkal kötött stratégiai megállapodások jelentősen növelik a magyar exportot és ezen keresztül a magyar gazdaság teljesítményét." – közölte Szijjártó Péter államtitkár.

hírlevélfeliratkozás

newsletter

tork

Chef pincer banner