KÍNA: Borfogyasztás és termelés

Hírek
Tipográfia

Borfogyasztás tekintetében Kína a világon az ötödik helyen áll. A fogyasztás növekedését a növekvő hazai termelés is elősegíti. A nyugati országokban kedvelt ízek Kínában is elterjedtek. A kínai fogyasztó azonban még mindig nem tud a fehérborral vagy a pezsgővel megbarátkozni. Ez derül ki a Studie Research International Wine & Spirit Vinespo szakvásár alkalmával ismertetett tanulmányából.

2011-ben Kínában (beleértve Hongkongot is) 153,3 millió karton (kartononként 9 liter) bort adtak el. 2007-hez képest ez 142 százalékos növekedést jelent. Az IWSR előrejelzései szerint a kínai borfogyasztás az elkövetkezendő három évben 40 %-kal fog nőni.
Ebből 99,5 százalék esik a vörösborra; a maradék megoszlik a rozé- és fehérborok között. Csupán minden 200. üveg esik a nyugati eredetű habzóborra. Habzóbort ott eleinte szinte csak aperitifként fogyasztottak. A Moët& Chandon, Veuve Clicquot és Taittinger pezsgőmárkák ugyanakkor piacvezetők és sokáig azok is maradnak. Mindenesetre a kínai piacot megnyitják más habzóborok előtt is. Világviszonylatban a borfogyasztásból a habzóbor 21-ben 7 százalékos részesedést ért el és ez az arány 2016-ra 9 százalékra fog nőni.
A bortermelő országok sorában Kína jelenleg Ausztrália, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, USA és Argentína mögött a 6. helyen áll. A fejenkénti fogyasztás tekintetében Kína még lemarad a nyugati országok mögött. 2011-ben a kínaiak évente 1,4 liter bort fogyasztottak, Franciaországban ez a mennyiség 53,2 liter volt. Az elkövetkezendő három évre Kínában 2,1 literre történő fogyasztásnövekedést prognosztizálnak.

hírlevélfeliratkozás

newsletter

tork

Chef pincer banner