A követők száma és az értékelések alapján Magyarországon a Fény Utcai Piac viszi a prímet.

UPDATE:

A kommunikációs ügynökség közleménye közzététele után a Nagycsarnok üzemeltetői jelezték, hogy 2943 követővel nem a Lehel piac, hanem ők szerepelnek a harmadik helyen. A képzeletbeli bronzérem tehát őket illleti a kedvelőik számában, míg az értékelési skálán ők 4,7-es eredményt értek el, amely a legmagasabb a piacok között. Ennek fényében frissítettük a cikkünket.

Noha a legnagyobb nemzetközi piacok már régóta előszeretettel használják a közösségi médiát vásárlóikkal való kommunikációra, a budapesti piacokról most jelentek meg először összehasonlító adatok az ArvaliCom kommunikációs ügynökség jóvoltából.

„Egy piac mindig gyorsabb és közvetlenebb módja a kapcsolatteremtésnek és az információ áramlásnak vevő és eladó között, a megosztott kreatív fotók pedig egyfajta „közösségi garanciát” is jelenthetnek az áruk és a piacok számára” - állítja Bender Krisztina, az ügynökség operatív igazgatója.

Mivel a piacok a fiatalabb korosztályokban is egyre népszerűbbekké váltak, így nem csoda, hogy az általuk használt közösségi média felületeken egyre több követőjük van. De vajon mennyire érzékelhető ez a trend hazánkban? Megvizsgálva a számottevő jelenléttel bíró piacokat úgy tűnik, kézzel foghatóan, a Fény Utcai Piac ugyanis a Facebookon már 8200 körüli rajongótáborral büszkélkedhet, és ezzel a legnépszerűbb piaci oldal tulajdonosának számít. Őt követi a sorban a Belvárosi Piac, a maga 7900 fős táborával, a képzeletbeli dobogó harmadik helyét pedig a Nagycsarnok foglalja el mintegy 3000 kedvelővel. (A rangsort frissítettük - a szerk) A Fény Utcai Piac, egyedüliként, jelentős rajongótábort alakított ki az Instagramon is, ahol már több mint 1000 fő követi. Értékelésben a Nagycsarnok vezet 4,7-es értékkel, míg a második a Fény Utcai Piac 4,5-ös értékkel, és a harmadik a Lehel Piac 4,3 pontjával.

Az közlemény szerint egyre inkább úgy tűnik, hogy míg korábban az idősebb korosztály életterének tartották a piacokat, ma már a fiatalabb generációk is előszeretettel választják, sőt, kifejezetten divattá vált itt vásárolni. A Fény utcai Piac egy korábbi online kutatása is megerősítette, az adatok szerint jelenleg ugyan még többen járnak szupermarketbe, mint piacra (92 versus 74 százalék), de hamarosan reneszánszukat élhetik a piacok, mivel arra a kérdésre, hogy hova szeretnének inkább járni a fiatalok, már 83 százalék szavazott a piacokra és csak 14 százalék a szupermarketekre. Ez azt jelzi, hogy csak a kényelem és egyfajta kényszer hajtja őket a nagyobb élelmiszerüzletekbe, a szívük máshova húzná őket.

A vásárlók átlagosan havi 1-2 alkalommal térnek be egy piacra, 30 százalékuk hetente ejti útba, a leglelkesebbek pedig hetente akár 2-4 alkalommal is ellátogatnak, közöttük egyre több a fiatal. Az okok mögött nagy részben az egészségtudatos életmód terjedése áll. Ennek alappillérét a jó minőségű termékek, zöldségek és gyümölcsök fogyasztása adja a rendszeres mozgás mellett. Ilyen portékákat pedig általában a piacról a legkönnyebb beszerezni, ahol gyakran jóval nagyobb a választék, több kereskedő különböző árucikkeket ajánl, és termelői áruk is vannak. Ráadásul a felmérés szerint a fiatalok 71 százaléka már hetente többször is fakanalat ragad ellentétben a nemzetközi trendekkel, ahol visszaszorulóban az otthoni főzés.