A közös étkezések és főzések mindig összehozzák az embereket és központi szerepet töltenek be a családok életében. A „Vedd fel a kesztyűt!” receptverseny egy közös recept vadászatra invitálta a gasztronómia és a főzés szerelmeseit. Bereznay Tamás két hónapon keresztül kereste zsűri társaival Magyarország legnehezebben elkészíthető ételeit három kategóriában.

Vajon melyik a legnépszerűbb lángosozó 2013-ban? Ezt a kérdést veti fel a Vénusz idén nyáron is. Újra indult a tavalyi nagysikerű Lángos Voks, ahol ismét a lángos-rajongók szavazatai alapján dől el, hogy kié lesz a megtisztelő „Vénusz kedvenc lángosozója 2013” cím és az 1000 liter napraforgó-étolaj nyeremény.

A Chef&Pincér szaklap a T. Nagy Tamás Kft-vel közösen pályázatot hirdet tanulni vágyó vendéglátó szakemberek számára.

Téma:  A csokoládé az étlapon

 A Hagyományok-Ízek-Régiók (HÍR) gyűjteményben Magyarország 7 régiójának 300 tradicionális mezőgazdasági terméke és élelmiszere található, közöttük különböző fűszerek, növény-és állatfajták, italok, zöldségek és gyümölcsök. A HÍR védjegy használatát 41 előállító 95 terméke nyerte el eddig. Az Európai Minőségügyi Szervezet Magyar Nemzeti Bizottság (EOQ MNB) a „Hagyományos termékek a vendéglátásban” című kiadványában ismerteti a HÍR védjegyes termékek listáját és régiós térképét is.

 A „Hagyományok-Ízek-Régiók” elnevezésű program 1998-ban indult útjára Magyarországon. A korábban létrehozott francia, spanyol, német gyűjtemények után, a hazai tájegységeinkben megtalálható hagyományos és tájjellegű mezőgazdasági termékek és élelmiszerek– összesen 300 darab – sikeresen összegyűjtésre kerültek a HÍR gyűjteményben tíz évvel ezelőtt.

A HÍR védjegyes készítmények között megtalálhatjuk például a kiskunsági mangalicakolbászt, a karcagi birkapörköltet, a böszörményi lakodalmi bélest, a pannonhalmi törkölypálinkát és a vecsési savanyú káposztát is.

Ma már egyre több rendezvény témája a tájjellegű élelmiszerek népszerűsítése. A nemzetközi SlowFood (komótos étkezés) mozgalom évente megrendezésre kerülő Terra Madre találkozóinak célja a hagyományos termékek ismertségének növelése, ezzel pedig a fenntartható életmódra való ösztönzés. Az EOQ MNB a Terra Madre, a Hagyományos Termékeket Előállító Közösségek Világnapja alkalmából 2012 decemberében szakmai konferenciát rendezett, melynek anyagai az Új Magyarország Vidékfejlesztési Programnak köszönhetően megvalósult szakmai kiadványban tekinthetőek meg. A társadalmi szervezet a „Hagyományos termékek a vendéglátásban” című kötettel növelni szeretné a HÍR-védjegyes termékek ismertségét és a felhasználásukkal készülő tradicionális ételek népszerűségét is.

 A HÍR védjeggyel rendelkező mezőgazdasági termékek és élelmiszerek népszerűsítésének fontos eleme az éttermekkel és azok vendégkörével történő megismertetésük. Ezért a kiadványban megtalálható a HÍR védjegyes termékek listája és régiós térképe is.

 

További cikkeink...

hírlevélfeliratkozás

newsletter

trendfm

food-agro