Bevezetik a Szupermenta emblémát

Hírek
Tipográfia

15 termékcsoport, 106 publikáció és több mint 10 000 laboratóriumi vizsgálat – csak néhány érdekes adat a Szupermenta első évéből. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) tovább erősíti termékteszt programját: megújul a honlap és bevezeti a Szupermenta emblémát, melyet a jövőben a dobogós termékek használhatnak.

            A Szupermenta termékteszt egy olyan komplex, biztonsági, minőségi és kedveltségi vizsgálatokat is magába foglaló tesztsorozat, amely a maga nemében egyedülálló módon tájékoztatja és segíti a vásárlókat a döntéseik során. – fogalmazott Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár a program első évének eredményeit és a tervezett újításokat bemutató sajtórendezvényen.

            Egyedülálló, mert átfogóan kezel egy-egy termékkört, ami sokszor akár 30-40 termék egyidejű vizsgálatát jelenti. Mert ötvözi a kedveltségi vizsgálatokat a teljes körű hatósági ellenőrzéssel, amibe a laborvizsgálatoktól a jelölési szabályok betartásáig számos elem beletartozik. Mert a hatósági szakemberek hasznosítják, „tematikus csokrokba rendezik” és meg is osztják a vásárlókkal mindazt a tudást, ami évtizedek alatt gyűlt össze a hivatal különböző szakterületeinek tudásbázisában. És nem utolsó sorban azért is egyedülálló, mert mindezt friss és közérthető formába öntve mutatja be a lakosságnak, kiegészítve számos új és népszerű elemmel, például infografikákkal, videókkal.

A program egy éve alatt 15 termékcsoportot, illetve szolgáltatást teszteltek a hivatal szakemberei és meghívott vendégei. A paletta széleskörű, a tápoldatoktól az őrölt kávékon át egészen a balatoni fagylaltozókig terjed. Összesen 517 terméket vizsgáltak és több mint 10 000 laboratóriumi mérést végeztek el a NÉBIH szakemberei. A kedveltségi kóstoláson több mint 300-an vettek részt, szakértők és laikusok egyaránt.

            A termékteszt program legalább annyira szól az előállítókhoz és a forgalmazókhoz, mint a vásárlókhoz. A program újszerűségét és előnyeit a vállalkozói szféra is mindjobban felismeri. Több ágazati szereplő azzal a kéréssel fordult a NÉBIH-hez, hogy termékeiken feltüntethessék a Szupermenta teszten elért eredményt. Mivel a vásárlók érdekeit is az szolgálja, hogy a minőségi termékek minél több elismerést kapjanak, ezért a hivatal bevezet egy emblémát is a dobogós helyezetteknek. Az elismerést egy évig használhatják majd a gyártók, forgalmazók a termékek csomagolásán vagy reklámfelületeiken.

hírlevélfeliratkozás

newsletter

tork

Chef pincer banner