Együtt borozunk 2019 – Trendkutatás néven átfogó online felmérést indított a Borháló Borkereskedés a magyar vevők borvásárlási és borfogyasztási szokásairól.

Az Együtt borozunk 2019 trendkutatás célja, hogy visszajelzést adjon a magyar fogyasztók borral kapcsolatos attitűdjeiről, borfogyasztási és borvásárlási preferenciáiról. „A szakma sokszor a saját lehetőségeiből, a megtermelt kínálatból indul ki, és azt várja a kereskedőtől, tanítsa meg a fogyasztót, hogyan kell vélekednie a borról, miért kell szeretnie ezt vagy azt a tételt. Mi a Borhálónál fordítva gondolkodunk: odafigyelünk arra, mit szeretnének az emberek, és a partnerpincészetekkel együtt olyan borokat alkotunk, amiket szívesen vesznek, örömmel fogyasztanak vásárlóink” – mondja Kathona Krisztián, a Borháló alapító társtulajdonosa.

A kérdőív kitöltése játéknak sem utolsó: a válaszok alapján a program megnevezi azokat a tételeket az üzletlánc kínálatából, amelyek a leginkább megfelelnek a kitöltő vásárlási és ízlésbeli preferenciáinak. „Fontos az is, hogy ki-ki tárgyszerűen meg tudja fogalmazni saját boros karakterét. Ebben is segít ez a kutatás – mondja Kathona Krisztián. – Emellett persze az üzletekben tanácsokkal támogatjuk azokat a kalandkereső vásárlókat is, akik kedvenc boraik mellett nyitottak a különlegességek, újdonságok felfedezésére.”

A franchise-rendszerben működő Borháló Borkereskedés hat éve alakult, a vállalkozás kedvező áron forgalmaz saját válogatású minőségi borokat, kínálatában több mint négyszáz bor és borkülönlegesség szerepel. Magyarországon jelenleg félszáz Borháló kereskedés működik, a rendszeres vásárlók száma meghaladja az ötvenezret.