Libalakomás kampány indult

Hírek
Tipográfia

A Szent Márton-napi hagyományok újjáélesztésére, megismertetésére november 11-ig tartó libalakoma-kampányt indít a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).

Nem csak a hazai bor-, és gasztroturizmust népszerűsítik az őszi rendezvénysorozattal, hanem belföldi utazásra inspirálják a családokat a szezonalitás csökkentése érdekében. A kampány része az "Át kell élned, hogy elhidd - Magyarország rád vár!" - szlogennel indított programsorozatnak, amelytől a magyar úti célok iránti érdeklődés erősödését és az utazási időtartam növekedését várja az MTÜ - jelentette be Guller Zoltán vezérigazgató.

Visszahívó vendégszeretet nélkül nincs turizmus, az ágazat szereplőit ezért arra kérte, hogy Szent Márton-nap alkalmából minden vendégüknek egy apró gesztussal kedveskedjenek. Az MTÜ felmérése szerint a magyaroknak fontos, hogy élmény, látványosság kapcsolódjon az utazáshoz.

A belföldi szállodák foglaltsága részben az októberben indult kampány eredményeképpen is 80 százalék fölé emelkedett, így idén várhatóan ismét jó forgalommal zárul az október - mondta Guller Zoltán.

Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d'Or Akadémia elnöke úgy fogalmazott, hogy a liba ételekre fókuszáló hét az egyhónapos belföldi utazást népszerűsítő kampány kiteljesedése. A hagyományok szerint aki Márton napon nem eszik libát, az egész évben éhezni fog - mondta. Szent Márton napján, szombaton délelőtt a libaünnep csúcspontjaként látványos flashmobot terveznek a Budai Várban, a vendégek és a séfek részvételével, ahová mindenkit szeretettel várnak - ismertette. Az oda érkezőket Magyarország legjobb séfjei kínálják libás ételekkel és újborokkal.

Krasznai Zsófia, nemzetközi borakadémikus elmondta: a Márton-napi hagyomány jól bemutatja a magyar konyha és borok egyedülállóságát, sokszínűségét itthon és külföldön egyaránt. A mondást kiegészítve hozzátette: aki ilyenkor új bort nem iszik, az egész évben szomjazni fog. Az új bor, az adott évjárat első hírnöke éppen Márton-napra erjedt ki, gyümölcsös, friss, legjobban a szőlőre emlékeztető zamatos, még érlelés nélküli ital - mondta. Az új bor Márton-napkor foglalhatja el legjobban a helyét a gasztronómiában.

hírlevélfeliratkozás

newsletter

trendfm

Chef pincer banner