A CNBC információja szerint a Subway-nek 2017-ben 43 912 étterme volt az egész világon. Ezzel az első helyet érte el, legyőzve a McDonald’s-ot (37 241 étterem) és a Starbucks-ot (27 339 étterem).

Amíg az elmúlt öt évben a McDonald’s és a Starbucks növelte az értékesítéseit, a Subway eladásai visszaestek, ami éttermek bezárásával is együtt járt. 2016-ban a bezárt éttermek száma több mint 350 volt, 2017-ben több mint 800, majd 2018-ban újabb 500 éttermet zártak be. 

Az ágazati elemzők a dolgok jelen állásával kapcsolatban néhány okot emelnek ki. Mindenekelőtt az innováció hiányát. Amíg a McDonald’s és a Starbucks folytonosan új termékekkel és üzlethelyiségek terveivel áll elő, hogy a fogyasztók változó preferenciáival együtt fejlődhessen, a Subway lemaradásban van.